Consiliul concurenței dă undă verde Grupului Carrefour să preia Cora

Consiliul Concurenței a emis autorizația de tranzacția prin care grupul Carrefour preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează la nivel național lanțul de hypermarketuri „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Consiliu Concurenței a evaluat in cadrul analizei sale impactul general asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. A reieșit că furnizorii au ca opțiuni pentru plasarea produselor și celelalte formate de magazine, incluzând rețele locale de supermarketuri, cash&carry, comerț tradițional sau alte forme.

Se acordă atenție deosebită deoarece prezența unor competitori importanți pe această piață poate genera o presiune concurențială semnificativă pentru a nu crește prețurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland & Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image.

Analiza a acoperit și ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, respectiv 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu mașina în jurul hipermarket-urilor/supermarket-urilor și o zonă de până la 10 minute de mers pe jos și cu mașina în jurul magazinelor de proximitate.

Este important de subliniat că autoritatea nu a primit din partea mediului privat niciun fel de observații sau plângeri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma acestei tranzacții.

Tranzacția, fără obstacole semnificative în calea concurenței

În urma analizelor, Consiliul Concurenței a conchis că această tranzacție nu ridică obstacole majore în calea concurenței efective pe piaţa românească sau pe o parte a acesteia.

Tranzacția a fost analizată, în primă fază, de Uniunea Europeană, fiind vorba de companii care își derulează activitatea în mai multe țări, însă România fiind țara care poate fi cea mai afectată, Consiliul Concurenței a solicitat să preia evaluarea iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.

Grupul Carrefour din România deține magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) și magazine de tip discount (Supeco).

Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerțul cu amănuntul. În România deține hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Sursa: retail-fmcg.ro

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise