Cum ne refacem după excesele de sărbători

După mesele festive de sărbători, revenirea la obiceiuri alimentare sănătoase poate părea o adevărată provocare. Cei de la InfoCons oferă câteva sfaturi care pot ajuta la recuperarea după mesele grele din zilele de sărbătoare.

Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmați:

  1. Hidratare – este nevoie să hidratezi organismul cu apă pentru a-l ajuta la eliminarea excesului de sare și la detoxifiere, pe lângă apă este bine să se consume și ceaiuri sau infuzii din plate.

  2. Revenire către alimentație sănătoasă treptată – schimbările bruște de dietă trebuie evitate, schimbul se face treptat pentru o tranziție lină și pentru a stimula digestia.

  3. Mese echilibrate – alimentația trebuie să fie echilibrată și să includă din toate, la fiecare masă: carbohidrați complecși, proteine, grăsimi sănătoase și fibre. Astfel de alimentație va ajuta la păstrarea nivelului de energie și la controlul poftei de mâncare.

  4. Mișcare – activitatea fizică treptată poate ajuta la accelerarea procesului de revenire, orice fel de mișcare moderată de la plimbări, yoga sau antrenamente ușoare ajută.

  5. Controlarea porțiilor – este recomandat ca fiecare să încerce să mănânce mai puțin, folosindu-se de farfurii mai mici și mestecând mai încet, astfel se permite o reglare a organismului.

  6. Odihnă și relaxare – un rol extrem de important îl joacă odihna, este nevoie de somn și momente de relaxare.

  7. Planificare și gătit sănătos – e bine ca fiecare să își facă un plan de mese sănătoase, în care sunt evitate grăsimile și sărurile și gătitul prin metode nesănătoase precum prăjeala.

  8. Consum scăzut de alcool și zaharuri – este important să se reducă semnificativ consumul de alcool și zaharuri pentru a reveni la o stare mai bună.

Corpul are nevoie de echilibru și este nevoie să se revină la obiceiuri sănătoase.

Se poate face și o detoxifiere a organismului bazată pe alimente cu proprietăți detoxifiante și nutritive. Iată o listă cu alimente recomandate pentru detoxifierea organismului:

  • Fructe proaspete

  • Legume cu frunze verzi

  • Alimente bogate în fibre

  • Nuci și semințe

  • Proteine slabe

  • Ceaiuri din plante

  • Legume crucifere

  • Condimente și ierburi

  • Apă și lichide sănătoase

  • Uleiuri sănătoase

  • Apa cu clorofilă

Sursa: retail.ro

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise