Produsele PepsiCo scoase din magazinele din Europa din cauza creșterilor de prețuri
PARIS – Lanțul global de supermarketuri Carrefour va înceta să mai vândă produse PepsiCo în magazinele sale din Franța, Belgia, Spania și Italia din cauza creșterilor de preț pentru produse populare precum chipsurile Lay’s, Quaker Oats, Lipton Iced Tea și sifonul omonim.
Lanțul de alimente francez a declarat că a scos joi produse PepsiCo de pe rafturile din Franța și a adăugat mici pancarte în magazine care spun:
„Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț”.
O nouă lege franceză menită să combată creșterea costului vieții face ca supermarketurile să se confrunte cu amenzi de milioane dacă nu ajung la un acord cu furnizorii privind prețurile până la sfârșitul lunii.
Interdicția se va extinde și în Belgia, Spania și Italia, dar Carrefour, care are 12.225 de magazine în peste 30 de țări, nu a spus când va intra în vigoare în acele țări.
Produsele PepsiCo erau încă pe rafturi vineri la Roma și Barcelona. Biroul de presă Carrefour Italia a declarat că informațiile vor fi postate pentru clienți în magazinele lor din Italia în următoarele zile.
„A fost în discuții cu Carrefour de multe luni și vom continua să ne angajăm cu bună-credință pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile” declarat PepsiCo.
Compania din spatele Cheetos, Mountain Dew și Rice-A-Roni a crescut prețurile cu procente de două cifre timp de șapte trimestre consecutive, cel mai recent crescând cu 11% în perioada iulie-septembrie.
Profiturile sale sunt în creștere, deși prețurile mai mari au redus vânzările, pe măsură ce oamenii tranzacționează la mărci mai ieftine. PepsiCo a mai spus că a redus dimensiunile pachetelor pentru a satisface cererea consumatorilor de confort și control al porțiilor.
„Cred că acum vedem consumatorul fiind mai selectiv”, le-a spus Hugh Johnston, directorul financiar al PepsiCo, investitorilor în octombrie.
Guvernul președintelui francez Emmanuel Macron a ripostat la creșterea costului vieții pentru gospodării, adoptând o lege din noiembrie pentru a implementa „măsuri de urgență” pentru a combate prețurile ridicate.
Legea a prelungit negocierile anuale dintre supermarketuri și furnizorii acestora cu privire la stabilirea prețurilor. Amenzile au fost majorate la 5 milioane de euro (5,5 milioane de dolari) pentru companiile alimentare care nu respectă noul termen limită pentru stabilirea prețurilo (până la 1 martie).
Burt Flickinger III, directorul general al companiei de consultanță pentru produse alimentare Strategic Resource Group, a spus că crede că PepsiCo a fost vizată, deoarece compania a fost una dintre cele mai agresive în creșterea prețurilor. El crede că alte mărci mari ar putea urma și că alți retaileri europeni ar putea urma exemplul Carrefour.
Rob Dongoski, lider în domeniul agrobusiness și alimentar în practica de consum al companiei de consultanță în management Kearney, a declarat că confruntarea dintre cele două mari mărci reprezintă testul suprem al loialității clienților.
La rândul său, PepsiCo a subliniat costuri mai mari pentru cereale și ulei de gătit pentru prețurile sale în creștere. Costurile pentru aceste mărfuri alimentare au crescut în urma invaziei Rusiei în Ucraina, dar au scăzut considerabil pe piețele globale anul trecut, de la maximele record din 2022.
Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură a declarat vineri că indicele său prețurilor la alimente a fost cu 13,7% mai mic în 2023 decât în anul precedent, dar măsurătorile sale ale prețurilor zahărului și orezului au crescut în acea perioadă. Această ușurare generală încă nu este resimțită de familiile din supermarketuri.
Sursa: abcnews.go.com
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise