Investițiile Kaufland în sustenabilitate

În anul financiar 2022, Kaufland România a evidențiat angajamentul său pentru sustenabilitate prin investiții rapide.

Compania a acordat beneficii de 28 de milioane de euro pentru angajați, a susținut inițiative comunitare cu 9 milioane de euro și a investit 15 milioane de euro în panouri fotovoltaice. Raportul de sustenabilitate al companiei, al șaselea la nivel local, detaliază investițiile în produse responsabile și în politici de resurse umane.

Kaufland a obținut nivelul Gold pentru al șaselea an consecutiv în cadrul conferinței “Best Practices in Corporate Sustainability”, cu un scor de 93 din 100, evidențiind excelenta în guvernanță corporativă, impact economic, schimbări climatice și altele.

Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova, a subliniat că sustenabilitatea este o prioritate strategică pentru companie și că această recunoaștere reprezintă o confirmare a eforturilor depuse, motivându-i să se implice în continuare în proiecte cu impact pozitiv.

Abordarea durabilă a Kaufland România se reflectă în întregul său lanț valoric, evidențiindu-se progresele în diverse domenii cheie, așa cum reiese din Raportul de Sustenabilitate 2022:

Furnizori și portofoliu de produse:

Peste 80% din cheltuielile cu furnizorii, echivalentul a 3 miliarde de euro, au fost direcționate către furnizorii din România.

În 2022, Kaufland România a colaborat cu aproximativ 2.600 de furnizori locali de produse și servicii.

Aproximativ 1200 de produse din portofoliul disponibil la raft dețin o certificare de sustenabilitate.

Kaufland oferă un portofoliu variat, inclusiv 1500 de produse fără lactoză, fără gluten, vegane sau bio, susținând un stil de viață sănătos, adaptat oricărei diete și stiluri de viață.

Angajați:

Valoarea totală a beneficiilor acordate angajaților în perioada de raportare a depășit 28 milioane de euro, înregistrând o creștere de 50% față de 2021.

Kaufland România a obținut titlul de Top Employer pentru al 8-lea an consecutiv în România și al 5-lea an în Europa.

La sfârșitul anului financiar 2022, compania avea aproape 17.000 de angajați, dintre care 73,2% femei și 26,8% bărbați.

Femeile ocupă 31,8% din totalul pozițiilor de management, iar numărul angajaților cu dizabilități a crescut cu aproape 9% față de anul precedent, ajungând la 580.

Comunitate:

Bugetul total al investițiilor cu impact comunitar, prin donații și sponsorizări, a atins aproximativ 9 milioane de euro, reprezentând un record pentru companie.

Kaufland România a implementat 130 de proiecte sociale, de educație, mediu, cultură, sport și sănătate.

Parteneriatele cu aproximativ 100 de ONG-uri din țară au fost consolidate, iar programele de granturi “În stare de Bine” și “Start ONG” au avut o valoare totală de peste 1,8 milioane de euro.

Mediu – Materiale și ambalaje:

Kaufland este singurul retailer din România care dispune de două tipuri de infrastructuri de colectare a ambalajelor pentru mai multe tipuri de plastic, sticlă și aluminiu în toate magazinele sale.

Bugetul total al investițiilor pentru extinderea și întreținerea rețelei de automate de reciclare a depășit 4,84 milioane de euro.

Peste 15,7 milioane de ambalaje reciclabile au fost colectate la automatele de colectare a deșeurilor instalate în parcări.

Compania a primit certificatul de sustenabilitate din partea CHEP pentru reutilizarea prin închiriere a paleților destinați transportului de produse.

Mediu – Energie și emisii:

Investițiile în dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice au totalizat 15 milioane de euro.

Suma investită în stațiile de încărcare pentru mașinile electrice a depășit 2,6 milioane de euro.

Emisiile din Scopul 1 și Scopul 2 au înregistrat o scădere de peste 18%, comparativ cu 2021.

Consumul de energie electrică provenită din surse regenerabile pentru magazinele Kaufland a atins peste 98,8%.

Kaufland România și-a asumat angajamentul de a implementa proiecte în conformitate cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă, concentrându-se pe aspecte cruciale precum eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, dezvoltarea sustenabilității urbane și respectarea principiilor ONU privind drepturile omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru durabile.

Compania a stabilit noi obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, conform Inițiativei Science Based Targets, pentru a contribui la limitarea creșterii temperaturii globale la 1,5°C. Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, având 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 173 de magazine în România.

Sursă : Kaufland

Editor: Florin Niță


Comentariile sunt închise