Vânzările supermarketurilor în weekend
În lumina discuțiilor privind închiderea sau reducerea programului de funcționare a supermarketurilor și hypermarketurilor în weekend, propunere avansată de Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii către Guvern, ne uităm la impactul pe care această măsură l-ar putea avea asupra unui mare retailer alimentar cu magazine de peste 1.000 de metri pătrați.
Potrivit surselor din piață, în cazul unui retailer alimentar internațional de top din România, weekendul aduce vânzări semnificativ mai mari față de restul săptămânii, deși numărul de clienți este mai mic.
În anul financiar 2023, cifra de afaceri generată în zilele de vineri până duminică a fost cu 9% mai mare decât cifra de afaceri din intervalul luni-joi. În același timp, numărul clienților în weekend a fost cu 2% mai mic. Acest lucru este interesant, mai ales având în vedere că retailerul are și magazine în zone de birouri, unde traficul crește natural în timpul săptămânii lucrătoare.
De asemenea, coșurile de cumpărături în weekend sunt, în general, mai voluminoase, în timp ce în timpul săptămânii cumpărătorii tind să facă achiziții de imediată necesitate.
Asociația Comercianților Mici și Mijlocii a propus închiderea sau reducerea programului de funcționare a magazinelor în weekend, având în vedere necesitatea oferirii de timp liber pentru cei aproximativ 200.000 de angajați ai lanțurilor de supermarketuri și hypermarketuri. Cu toate acestea, premierul Marcel Ciolacu a declarat că magazinele vor rămâne deschise în weekend, întrucât nu este oportun să fie închise în acest interval de timp.
Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Comercianților Mici și Mijlocii, și proprietarul lanțului de magazine Paco, a subliniat că vânzările din weekend scad semnificativ, iar în unele cazuri este dificil de menținut profitabilitatea în această perioadă.
Sursa: Economica
Editor: Rareș Stan
Comentariile sunt închise