Inteligența artificială generativă, o revoluție în retail, turism și bunuri de consum

Un nou studiu realizat de Accenture sugerează că inteligența artificială generativă (Gen AI) ar putea aduce schimbări semnificative în industriile de retail, turism și bunuri de consum.

Cercetarea, care a implicat un sondaj pe un eșantion de 19.000 de consumatori din 12 țări, a evidențiat că 72% dintre consumatori se simt copleșiți de multitudinea de opțiuni disponibile, iar 74% dintre aceștia au abandonat cumpărăturile în ultimele trei luni ale anului 2023 din această cauză.

Problema principală subliniată de studiu este “supraîncărcarea cu informații”. Raportul Accenture sugerează că utilizarea Gen AI ar putea ajuta la reducerea “zgomotului” din procesul decizional, îmbunătățind angajamentul și loialitatea consumatorilor, și, implicit, crescând vânzările. Aceasta vine într-un context în care 71% dintre consumatori nu au observat nicio îmbunătățire, sau chiar au remarcat o creștere a timpului și efortului necesar pentru a lua decizii de cumpărare.

Raportul Accenture sugerează că implementarea Gen AI și a altor tehnologii inovatoare poate schimba fundamental modul în care consumatorii percep brandurile și iau decizii de cumpărare. Aceasta va permite companiilor să-și reinventeze procesele de descoperire, conversie și loialitate, creând noi relații cu consumatorii și redefinindu-și rolul în viața acestora.

Conform raportului, consumatorii sunt din ce în ce mai dornici să reducă volumul de muncă implicat în luarea deciziilor de cumpărare, iar AI-ul generativ este văzut ca o soluție promițătoare. Jumătate dintre respondenții sondajului (51%) au declarat că sunt deschiși să utilizeze soluții de inteligență artificială conversațională, sugerând o adoptare rapidă și la scară largă a acestor tehnologii în următorii doi ani.

Sursa: Economedia.ro

Editat: Catalin Trifu


Comentariile sunt închise