Industria serviciilor alimentare din România a trecut de 6 miliarde euro

Industria de servicii alimentare din România a atins 6,31 de miliarde de euro, în 2023, în creștere cu 16%, față de 2022.  în 2023, atingând o valoare totală de 6,31 de miliarde de euro.

Un studiu realizat de Hospitality Culture Research, în parteneriat cu Tazz, arată că în medie comanda în HoReCa are o valoare de 56,8 lei.

Frecvenţa de achiziţie în HoReCa a fost, anul trecut, de 3,3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) şi papanaşi la desert (42%).

„În 2023 am putut observa o uşoară creştere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant şi nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creşterea pieţei se datorează, în primul rând, inflaţiei. Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni şi de recomandările acestora. Remarcăm, aşadar, importanţa majoră a experienţei pe care românii o au în locaţiile HoReCa, nu doar în ceea ce priveşte fidelizarea acestora, dar şi din privinţa atragerii de noi clienţi”, a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiul Hospitality Culture Research, aflat la a şaptea ediţie, extrage date relevante prin metode cantitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery, dar şi retail (raioane gastro).

În același timp, 8 din 10 respondenţi au declarat că folosesc serviciile de livrare pentru a-şi comanda mâncare gătită, cu o frecvenţa medie de utilizare de 4,4 ori pe lună. De altfel, piaţa de Food Delivery are o cotă de piaţă de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%).

„Piaţa de Food Delivery este deja una solidă şi vine în completarea consumului din restaurante şi din alte surse de achiziţie pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante şi preparate noi prin intermediul aplicaţiilor de livrare, pe care apoi le testează şi offline, iar procesul este valabil şi în sens invers. Mai mult, observăm că atât piaţa de restaurante, cât şi cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor şi apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani”, a afirmat Alin Şerban, CEO Tazz.


Comentariile sunt închise