Adio, cash sau card în supermarketuri. Pe ultima sută de metri

Despre renunțarea la plata cu card sau cash în supermarketuri se tot vorbește, existând deja și încercări în acest sens. Chiar și la noi a fost lansat un magazin inteligent complet automatizat, care va deschide probabil drumul și altor unități de acest fel.

În Marea Britanie, lucrurile par să evolueze mult mai rapid față de alte țări, iar mai multe rețele mari se pregătesc să schimbe sistemul de plată. Cât de curând, după câte se pare, cumpărătorii Tesco, ASDA, Aldi, Lidl, Sainsbury’s și Morrisons „nu vor mai putea să plătească cu cardul sau numerar”, arată MyLondon.

Giganții supermarketurilor din Marea Britanie vor să le ceară clienților să renunțe la numerar și card și, în schimb, să-și folosească fața sau amprentele digitale la casă.

Motivația ar fi că se mărește astfel securitatea cumpărătorilor la case. Sunt, însă, și voci care consideră că acesta ar fi de fapt un pas mai aproape către o societate fără numerar.

Teste în piață

În piață, conceptul se testează de ceva vreme. Așa de exemplu, Mastercard lucrează la un sistem de plată biometrică în care clienții își vor folosi doar fața pentru a putea să plătească și nu va mai fi nevoie de carduri contactless, smartphone-uri sau PIN-uri. Cumpărătorii ar putea pur și simplu să zâmbească sau să fluture mâna către un scaner pentru a-și plăti cumpărăturile.

Mecanismul din spate este următorul: clientul își scanează fața sau amprenta folosind aplicația pentru smartphone a unui supermarket și își conectează imaginea la un card bancar. Site-ul web Payments Card and Mobile susține că modelul de funcționare este similar cu ID-ul facial al Apple.

Așa că un lucru evine tot mai clar, la acest moment: Mastercard, compania de plăți, dorește să lanseze programul la nivel mondial pentru comercianții cu amănuntul mici și mari.

„Modul în care plătim trebuie să țină pasul cu modul în care trăim, lucrăm și facem afaceri, oferind posibilitatea de a alege consumatorilor cu cele mai înalte niveluri de securitate. Scopul nostru cu acest nou program este de a face cumpărăturile o experiență grozavă atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, oferind tot ce este mai bun din punct de vedere al siguranței și al confortului”, a declarat Ajay Bhalla, președintele cyber and intelligence la Mastercard, pentru Telegraph.

 

Senior editor, Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise