Inteligență artificială a dat greș la McDonald’s

Lanțul de restaurante fast food McDonald’s renunță la inteligența artificială, din cauza erorilor făcute de Automated Order Taker în preluarea comenzilor lansate de clienți.

Sistemul, lansat în 2021 în parteneriat cu IBM, a fost conceput pentru a colecta comenzi, fiind instalat în mii de restaurante drive-through. Toate bune și frumoase, numai că a început să facă prea multe erori în colectarea comenzilor automate, potrivit Rador Radio România.

Automatul avea rolul de a prelua comanda și a o comunica echipei, care ar fi avut grijă să o pregătească. Nu s-a dovedit, însă, deloc simplu, pentru că de-a lungul timpului au fost înregistrate numeroase neconcordanțe între cerere și livrare.

După câte se pare, acuratețea inteligenței artificiale în cazul McDonald’s este de puțin peste 80%, adică o comandă din cinci era greșită, conform cifrelor furnizate de Peter Saleh, un analist consultat de CNBC.

De unde au apărut problemele

Decizia McDonald’s a fost luată după ce s-a ajuns la niște combinații culinare de-a dreptul neobișnuite în urma preluării automate a comenzilor.

Topping de bacon pe o înghețată, zeci de pahare de ceai cu gheață în loc de unul singur, livrări de sute de „nuggets”nesolicitate sau nenumărate cazuri de clienţi care nu și-au putut plasa comenzile – de aici a pornit nemulțumirea conducerii McDonald’s.

„După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM pentru AOT, tehnologia urmând a fi dezactivată până la data de 26 iulie 2024 în toate restaurantele”, a anunțat Mason Smoot, Chief Restaurant Officer al McDonald’s SUA.

Sistemul Automated Order Taker a fost dezvoltat în parteneriat cu IBM, începând cu 2021 și a implicat doar o parte din cele 13.000 de magazine McDonald’s din State. Problemele ar fi apărut din cauza dificultății de înțelegere a dialectelor și accentelor.


 

Comentariile sunt închise