Semnalarea la raft a „shrinkflației” intră în vigoare în supermarketurile franceze

Statul încearcă să protejeze consumatorii și portofelele lor împotriva ambalajelor înșelătoare, deși unii comercianți cu amănuntul sunt critici.

Supermarketurile vor trebui acum să-și informeze clienții atunci când un produs este victima „inflației”.

Aceasta înseamnă că cantitatea de bunuri oferite este mai mică decât anterior, în timp ce prețul rămâne același sau crește.

De la începutul acestei săptămâni, comercianții cu amănuntul sunt obligați să pună etichete vizibile pe aceste produse, conform unui ordin ministerial fracez.

Magazinele cu o suprafață mai mică de 400 m² sunt exceptate de la hotărâre, care se referă și la produsele care sunt comercializate în cantitate constantă.

Aceasta exclude mărfurile vrac, precum și produsele care sunt ambalate la ghișeu, cum ar fi brânza și bucăți de carne.

Încălcarea noii reguli ar putea aduce o amendă de 3.000 de euro pentru o persoană fizică – managerul unui magazin, de exemplu – și de până la 15.000 de euro pentru o corporație.

„Shrinkflation este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparență”, a declarat ministrul de Finanțe Bruno Le Maire.

Măsura urmărește să ofere consumatorilor mai multe cunoștințe și control asupra puterii lor de cumpărare.

Anul trecut, prețul produselor alimentare a devenit un punct important de discuție în Franța, când inflația alimentară a atins un record de 16%, deși această cifră a scăzut de atunci la 0,8%.

Supermarketul francez Carrefour, care a fost criticat anterior pentru scădere, a declarat recent BFM Business că nu va fi nevoie de autocolante în magazinele sale.

„Pentru a combate contracția și a nu penaliza clienții, grupul a implementat o strategie care vizează identificarea oricăror produse afectate de această practică, astfel încât prețul acestora să poată fi corectat în prealabil cu furnizorii săi și cu politica de prețuri”, a declarat pentru BFM un purtător de cuvânt al Carrefour.

Noul decret ar încuraja furnizorii să se asigure că prețurile sunt corecte, a adăugat firma.

Sursa: euronews

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise