Avertismentul lansat de Călin Costinaș, CEO Profi, pentru producătorii români
Călin Costinaș¸ Deputy CEO Profi, le atrage atenția producătorilor români că trebuie să investească mai mult în procesare pentru a putea să fie competitivi pe piață, în competiția cu mărfurile produse în alte țări.
În plus, intrarea Ucrainei în UE, preconizată să aibă loc peste câțiva ani, va constitui un real pericol pentru țările limitrofe, pentru că produsele ucrainene venite dintr-o piață care funcționează după alte reguli, vor ajunge mult mai ușor aici, dat fiind costurile de ordin logistic mai mici, decât în țările vestice.
Costinaș vorbește de riscul post război Ucraina, de ceea ce va însemna integrarea țării în comunitatea europeană la momentul când va avea loc. Dacă pentru sectorul construcțiilor va fi o oportunitate, este clar că pentru producătorii români va însemna o mare provocare.
„Producătorii ucraineni vor avea acces la piața comunitară, venind de pe o piață în care bunăstarea animalelor nu are aceleași reguli, la fel și partea de green energy, dar în care există o producție agricolă foarte mare, cu un cost al manoperei foarte mic și probabil vor accesa fonduri pentru fabrici foarte mari”, a declarat Călin Costinaș la Club LeaderSpace, eveniment organizat de FoodBiz.
El a mai atras atenția că producătorii autohtoni ar trebui să fie sprijiniți să devină competitivi, așa cum s-a întâmplat și în alte țări, iar Polonia este cel mai bun exemplu.
Încă mai este timp pentru a ne pregăti pentru momentul în care Ucraina va deveni membră a UE și nici nu este deloc imposibil ca România să treacă de la statutul de țară exportatoare de materii prime la cel de exportatoare de produse finite.
Platforma Via Profi
Pentru a veni în sprijinul micilor producători locali, Profi a lansat platforma Via Profi, care reunește gusturile bune de altădată prin produsele producătorilor tradiționali din toată țara.
La finele lunii iunie, Via Profi reunea peste 346 de producători din 23 de județe, care acopereau nouă categorii de produse: carmangerie, conservate, lactate, legume și fructe, ouă, panificație, pește, produse apicole și băuturi alcoolice. Lista urma să se mărească cu producători din încă 11 județe, ceea ce înseamnă că Via Profi va aduna în total mai bine de 500 de artizani uniți pe platformă și pregătiți să fie descoperiți de către consumatroii români.
Prin intermediul acestei platforme, clienții pot să descopere zilnic produse delicioase și sănătoase de la micii producători locali, fie că vorbim de gospodării, ferme sau mici afaceri de familie.
„Dorința noastră este să le oferim un sprijin autentic, să promovăm mâncarea românească și pe păstrătorii rețetelor autentice într-un mod fresh, original, într-o lumină cool, înainte sa devină cool. Pentru că Profi pune suflet în România și vrem să descoperim împreună și binele din jurul nostru, prin această campanie reunim oamenii buni și tot ceea ce ne face bine, într-un limbaj accesibil pentru toată lumea” afirma Călin Costinaș, Deputy CEO Profi, la lansarea platformei.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise