Marketingul inteligent atrage copiii la gustări nesănătoase

Mărcile de produse alimentare folosesc modele atrăgătoare, personaje jucăușe și strategii de marketing inteligente pentru a atrage copiii spre gustări care nu sunt nimic hrănitoare, potrivit Bite Back, un grup de tineri activiști cu misiunea de a reduce expunerea copiilor la alimente nesănătoase.

Reprezentanții Bite Back, Molly Lewis, în vârstă de 17 ani, și Dev Sharma, în vârstă de 19 ani, îndeamnă liderii din industrie să își valorifice influența pentru a regândi și reforma strategiile de marketing care contribuie la obezitatea infantilă.

„Tot ceea ce facem este să dăm vina pe consumatori pentru cumpărarea acestor produse, ceea ce este total inexact”, spune Lewis. „Când te uiți la mediul în care suntem înconjurați, cu toții suntem bombardați de marketingul junk food. Este pe fiecare raft – culorile, desenele animate, mesajele drăguțe și drăgălașe – toate destinate copiilor mici care nu pot scăpa de ele.”

Alimentați-ne, nu ne păcăliți

În mai, grupul din Marea Britanie a prezentat un raport Comitetului pentru Alimentație, Dietă și Obezitate al Camerei Lorzilor. Raportul, intitulat Fuel Us, Don’t Fool Us: Sweet Deception — Are Food Giants Using Child-Appealing Tactics Responsibly? ( Alimentați-ne, nu ne păcăliți: Dulce înșelăciune – Uriașii alimentelor folosesc în mod responsabil tactici atrăgătoare pentru copii?) , a dezvăluit statistici alarmante: 78% dintre alimentele cu ambalaje destinate copiilor au fost nesănătoase, iar 67% dintre produsele cu personaje au fost la fel de nesănătoase.

„Când vorbiți cu companiile, răspunsul lor este adesea: „Suntem în afacerea îngăduirii”, adaugă Sharma. „Ei se luptă să își accepte rolul în crearea unei generații care riscă să se îmbolnăvească”.

Lewis și Sharma s-au numărat, de asemenea, printre vorbitorii la Summit-ul Global al Consumer Goods Forum care a avut loc la Chicago în iunie.

Acțiunea Guvernului

Deși numirea lui Keir Starmer ca prim-ministru britanic – liderul laburist care s-a angajat recent să creeze „cea mai sănătoasă generație de copii vreodată” – oferă o speranță, aceste cuvinte trebuie susținute cu acțiuni.

„Această problemă nu este singulară”, spune Sharma. „Nu există nicio pastilă pe care să o luați care să o termine. Este o problemă care depășește granițele globale, dar și atât de multe domenii diferite ale vieții. Aceste companii sunt încorporate peste tot, deci nu este doar o problemă; trebuie să o abordăm dintr-un unghi holistic.”

Sursa: esmmagazine

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise