Vendomatele de cafea, în vizorul ANAF-ului

De la 1 octombrie, vendomatele de cafea trebuie să aibă casă de marcat și să emită bon, potrivit legislației în vigoare, o măsură menită să reducă evaziunea fiscală, dar care ar putea să scoată de pe piață foarte multe companii prezente în sector.

ANAF a recurs la această măsură pentru ca proprietarii de automate de băuturi, în general afaceri mici, să nu mai scape de plata impozitului pe profit. Analiștii spun că ANAF urmărește de fapt eliminarea evaziunii fiscale, care este semnificativă pe acest segment, în condițiile în care vorbim de o piață greu de controlat.

În prezent, în România există circa 200 000 de vendomate care vând cafea, băuturi, dulciuri, sanwich-uri, dar și alte produse. Pentru a se conforma cerințelor ANAF proprietarii de vendomate ar trebui să scoată din buzunar câteva mii de euro pentru casa de marcat, fără să mai vorbim de alte costuri.

Tot de la 1 octombrie, măsura se aplică și în cazul spălătoriilor auto.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise