Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), declară, într-un interviu acordat FoodBiz, că pentru a înțelege evoluția economiei în contextul global, ar trebui privită cu mare atenție structura economiei românești, cine aduce valoare adăugată și cum este construit comerțul exterior.
Președintele CCIR nu se sfiește să spună lucrurilor pe nume: nu există un brand românesc cu valoare semnificativă, nu avem un landmark românesc.
„Trebuie să ne înțelegem pe noi înșine înainte să vedem care este contextul extern. Cert este că este greu câteodată să recunoști și să spui public că ești economie de subcontractori, acest lucru este dovedit pe de o parte de ultimul loc pe care ți-l dă Eurostatul ca inovare – cercetare, ceea ce înseamnă că nu există un brand românesc cu valoare semnificativă, avem niște nume românești, cum este Dacia, de exemplu. Nu-l putem considera brand, pentru că politica de marketing, de vânzări o face Parisul, adică Renault. Ca Dacia sunt mult mai multe nume românești, dar producție românească cu valoare adăugată mare, un landmark românesc nu există”, a declarat pentru FoodBiz Mihai Daraban.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise