Alice Nichita, Coca-Cola HBC România: Sustenabilitatea face parte din ADN-ul companiei

Dincolo de obligație pentru companii, sustenabilitatea este un important instrument de business al zilelor noastre, iar încet-încet toată lumea devine conștientă de importanța acestui demers, fără de care va fi tot mai greu să rămâi în piață.

Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, arată, într-un interviu acordat FoodBiz, ce înseamnă practici sustenabilitate și cum se ajunge la performanță în domeniu, iar cea mai bună dovadă în acest sens o constituie strategia companiei Coca-Cola HBC.

Cum aceste informații vin din partea unui jucător care a fost declarat liderul mondial al sustenabilității în industria băuturilor în clasamentul Dow Jones World și Europe Sustainability Indexes de mai multe ori, informațiile sunt cu atât mai prețioase.

„Cu siguranță, sustenabilitatea este mai mult decât un un buzzward. Pentru Coca-Cola HBC este, cum îmi place mie să spun, parte din ADN-ul companiei, este o direcție strategică, iar strategia de sustenabilitate este incorporată în strategia mai largă de business a companiei. De multe ori, noi când spunem sustenabilitate în mediul  corporate, ne gândim la zona de CSR sau de contribuții pentru comunitate, dar pentru noi nu există doar acestea. Inovația și investițiile în sustenabilitate au început cu mulți ani în urmă în Coca – Cola HBC”, declară Alice Nichita într-un interviu acordat FoodBiz.

Eforturile companiei nu au rămas neobservate în piață, iar dovadă este și faptul că, pentru a opta oară la rând, firma este declarată lider internațional în prestigiosul  standard Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) pe segmentul de piață pe care activează.

„Acest lucru nu doar că ne onorează, vine să recunoască partea de investiție și de accentuare a măsurilor de sustenabilitate pe care compania le ia an de an, dar ne și responsabilizează, pentru că să fii lider, numărul unu în zona de băuturi și numărul unu în zona de sutenabilitate ține foarte mult de responsabilități pe care ni le asumăm”, afirmă Alice Nichita.

Pentru a face business-ul mai sustenabil, orice investiție, orice activitate trebuie să fie sustenabilă și să aibă criterii în acest sens la fel de stricte ca și cele de profitabilitate.„Investiția în sustenabilitate este făcută pe termen lung și este realizată și pentru a dezvolta business-ul,  pentru a pregăti compania pentru viitor și, mai important, pentru a avea grijă ca mediul în care lucrăm și comunitățile în care operăm  să se dezvolte odată cu noi. Suntem un jucător activ atât în comunitate, cât și în economie”, declară Alice Nichita.

Cea mai mare investiție în sustenabilitate realizată de companie în România se ridică la 13 milioane euro, din care 3,5 milioane de euro reprezintă ajutor de stat pe schema de inovație, sumă alocată pentru construirea fabricii de reciclare a PET-ului de la Ploiești.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise