De la multinațională, la business propriu cu sucuri. Cum vrea să câștige piața un antreprenor român
Ciprian Andreoiu este un manager cu o experiență de peste zece ani în companii mari prezente pe piață românească, cu activitate în domenii diferite, de la inputuri, procesare de oleaginoase, carne de pui și până la economie circulară (RetuRO), ceea ce l-a ajutat foarte mult în momentul în care s-a decis să-și lanseze un business propriu.
Cu un bagaj mare de cunoștințe în spate, ceea ce înseamnă că nu a pornit practic de la zero, după experiența la multinaționale, și cunoscând foarte bine cum funcționează domeniul de food, piața de retail și cea de HoReCa, Andreoiu a luat decizia să se lanseze într-un business propriu cu sucuri. N-a fost simplu și nici chiar ușor de realizat, pentru că pe lângă ceea ce știa el, au fost și multe lucruri la care nu s-a gândit și pe care le-a prins din mers. Că doar „așa este experiența antreprenorială și a proiectelor noi”, mărturisește omul de afaceri într-un interviu acordat FoodBiz.
Firma Rural – Sănătate de la țară s-a născut la sfârșitul anului 2022, devenind operațională în 2023, un an al testelor, cum spune antreprenorul. Încet, încet business-ul se pune pe picioare, chiar dacă mai sunt multe de făcut în continuare.
„Rural s-a născut din dorința de a avea un produs sănătos pe masă și de a-l pune la dispoziția consumatorilor, mai ales după problemele de sănătate avute, am vrut să fac un suc 100% natural din fructe și legume românești”, declară antreprenorul.
Pentru realizarea investiției, Ciprian Andreoiu a apelat la Programul Antreprenoriat social la sat, la care s-a adăugat și o investiție mai mare personală. Pe viitor, cel mai probabil va fi nevoie și de alte fonduri, în funcție de etapele de dezvoltare ale companiei.
„Nu e simplu, este o piață competitivă, sunt mulți producători de sucuri naturale, noi ne diferențiem prin gama de produse, brand, design de brand și ca politica de prețuri pe care o avem, nu avem neapărat cel mai ieftin produs…(…) Capacitatea de producție este de două milioane de sticle, din care utilizăm o mică parte, acum. Suntem în dezvoltare, cel mai probabil în următorii doi ani ne vom muta, vom avea nevoie de mai mult spațiu, pentru că vom avea propria unitate, aici unde suntem acum amenajarea am făcut-o noi, dar locația este închiriată și vrem ca la sfârșitul lui 2027 să avem propria locație”, arată Andreoiu.
Acesta spune că unul dintre obiectivele pentru perioada următoare constituie extinderea colaborării cu HoReCa, precum și intrarea în modern trade, existând discuții cu doi retaileri la acest moment. Un punct important constituie si partea de B&C, mai precis clienții finali la care se ajunge prin webshop-ul propriu, de unde se pot alege produsele dorite.
O piață dinamică
Unitatea de producție se află la Urleta, o localitate situată în apropiere de Câmpina, locul de baștină al antreprenorului. Aprovizionarea cu fructe și legume se face de la fermieri din județele Prahova, Dâmbovița și Argeș.
„Sucurile au o bază de mere, pentru că le și potențează gustul și le fac foarte prietenoase cu consumatorul. Avem o combinație cu morcovi, sfeclă roșie, mure, afine, aronia, coacăze negre și roșii, zmeură, cătină și ghimbir, ne gândim la încă 1-2 arome. Vrem să mergem exclusiv, cel puțin în următoarea perioadă, pe partea de fructe românești, sunt gustoase și este păcat să nu le folosim… Am avut întotdeauna un feedback extraordinar pe partea de gust, nu este simplu pentru că în foarte multe zone este vorba de bătălia de preț, este o piață dinamică și eu cred că este destul loc”, spune Andreoiu.
Sucurile comercializate sub brandul Rural sunt ambalate la sticle de 250 mililitri, fiind disponibile nouă arome. Zmeura și mărul este produsul cel mai căutat, urmat de cătină, mere si ghimbir. Pe lângă acestea mai există și câteva colaborări punctuale pe zona de private label.
„Cred că ne vom stabiliza la nouă-maximum 10 arome. O să mai producem pudre care se folosesc ori cu smoothies, ori cu cereale”, afirmă Andreoiu.
De asemenea, există și un utilaj pentru producția de gemuri, așa că pe viitor este posibilă intrarea și pe această nișă de piață. Nu sunt excluse si alte categorii, iar mai mult ca sigur Ciprian Andreoiu ne pregătește ceva surprize.
Senior editor: Viorela Pitulice
Vizionați mai multe INTERVIURI EXCLUSIVE FOODBIZ cu antreprenori și decidenți din industria alimentară, agribusiness, retail și HoReCa.
Abonați-vă la pagina noastră Youtube, pentru a fi la curent cu cele mai noi interviuri exclusive!
Comentariile sunt închise