Retailerul român La Cocoş intră în grupul Schwarz, proprietarul Lidl şi Kaufland
Grupul german Schwarz, care deţine lanţurile Lidl şi Kaufland, este pe cale să achiziiţioneze pachetul majoritar de acţiuni al retailerului român La Cocoş, o afacere fondată de antreprenorul român Iulian Nica. Mai trebuie doar ca și Consiliul Concurenţei din România să-și dea acordul în acest sens.
„Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, a declarat Christian Groh, preşedintele consiliului de administraţie al Schwarz Corporate Solutions.
Intenția grupului Schwarz este de a extinde modelul La Cocoş în colaborare cu actuala echipă de conducere. După finalizarea preluării, toţi angajaţii vor fi păstraţi în companie, dau asigurări nemții.
„Avem şansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internaţional. Ne bucurăm de o colaborare strânsă pentru dezvoltarea conceptului nostru şi menţinerea unei oferte atractive pentru clienţi”, spune Iulian Nica, fondatorul şi directorul general La Cocoş.
Politica preţurilor mici
La Cocoş a fost fondat în 2014 la Ploieşti, remarcându-se prin politica preţurilor mici şi introducerea sistemului cu trei niveluri de preţ, în funcţie de cantitatea achiziţionată.
Business-ul La Cocoș a funcționat ca o afacere de familie până în decembrie 2024. Un pas important reprezintă atragerea în acţionariat a unui consorţiu format din BERD, Morphosis Capital şi CEECAT Capital, care a preluat 56% din acţiuni. În urma acestei mișcări, Iulian Nica a rămas cu un pachet de 44% şi controlul operaţional al companiei.
Infuzia de capital a permis extinderea reţelei cu 12 noi magazine, fiind atins pragul de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.
Acest lucru se întâmpla la finele anului 2024, când La Cocoş devenea primul retailer român care depăşea pragul de un miliard de lei cifră de afaceri (1,18 miliarde lei, în creștere cu 20,7% faţă de 2023).
La acest moment, reţeaua include patru magazine – două în Ploieşti, unul în Bucureşti şi unul în Braşov. Un nou magazin urmează să fie deschis undeva prin luna septembrie în centrul comercial Supernova Piteşti, în locul lăsat liber de Carrefour.
Grupul german Schwarz deține în România lanțul Lidl, liderul pieței de retail de la noi, cu afaceri de 23,9 miliarde de lei, în 2024, și rețeaua de magazine Kaufland – afaceri de 19,5 miliarde de lei, anul trecut, locul doi în topul comercianților.
Senior editor: Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise