”Un măr pe zi alungă doctorii!”

La origine formulată în limba engleză – An apple a day keeps the doctor away – această veche zicală își trage seva din realitate. Într-adevăr, s-a dovedit științific faptul că un măr (sau mai multe) consumat(e) zilnic influențează într-o măsură semnificativă, în mod pozitiv, starea de sănătate a organismului uman – de la întărirea sistemului imunitar și până la prevenirea formării tumorilor canceroase.

Iată, în continuare, câteva detalii explicative în sensul celor de mai sus.

În anul 2008 Institutul oncologic german a publicat un cuprinzător studiu referitor la beneficiile semnificative ale consumului de mere. Astfel, persoanele din grupul celor care au consumat zilnic unul sau mai multe mere s-au dovedit a fi mai sănătose comparativ cu cele din grupul de control, care nu au cosumat deloc acest fruct. S-a remarcat faptul că primele prezintă riscuri sensibil mai mici de cancer bucal, cancer al laringelui, cancer mamar, cancer intestinal, cancer al rinichilor și cancer ovarian.

Aceste concluzii sunt confirmate, între altele, de un studiu mai nou, elaborat la Universitatea Cornell din SUA, care arată că coaja de mere are extrem de importante proprietăți antioxidante. Proprietățile respective sunt un puternic inhibitor al celulelor specifice cancerului mamar. Autorii studiului demonstrează raportul invers proporțional existent între numărul merelor consumate și concentrația de celule canceroase: cu cât primul este mai mare, cu atât cea de-a doua este mai scăzută.

În plus față de întărirea sistemului imunitar și diminuarea riscului de formare a tumorilor canceroase, merele contribuie la ținerea sub control a nivelului colesterolului și al glicemiei, precum și la prevenirea bolilor de inimă. Grație conținutului ridicat de apă (80%), precum și de numeroase vitamine esențiale, mărul este, cu prisosință, unul ditre cele mai sănătoase alimente.

Dar, care este ”secretul” acestei faime a mărului? Fără îndoială, acesta constă în bogăția de fibre nutritive. Merele sunt considerate drept o sursă vitală de astfel de fibre, consumul unui măr (întreg, cu tot cu coajă) putând furniza circa 4,4 grame de fibre nutritive (adică o cincime din cantitatea zilnică recomandată pentru o persoană adultă). Cercetările efectuate au demonstrat că cei care nu consumă astfel de fibre (fibre care, în fapt, sunt nutrienți ce provin din plante și joacă un rol foarte important în stimularea funcționării aparatului digestiv) se privează de numeroase beneficii pentru propria lor sănătate și stare de spirit.

Pe de altă parte, aceiași cercetători susțin că, în ceea ce privește consumul de astfel de fibre – care fac parte din categoria pectinelor -, acesta poate contribui la scăderea greutății corporale. Și aceasta, datorită masticației: un studiu realizat în China pune în lumină faptul că masticația ajută la regularizarea cantității de calorii pe care corpul uman le absoare din hrană.

Alte surse de fibre sunt, între altele, perele, piersicile, mazărea, morcovii, nucile etc. Mărul rămâne însă rege peste toate aceste surse.

Așadar, cine dorește:
  • să-și întărească sistemul imunitar,
  • să țină sub control nivelul colesterolului,
  • să prevină răspândirea celulelor canceroase
  • și, în fine, să scadă în greutate

să mănânce zilnic cel puțin un măr!

Sursa: după Eat More Apples for These Health Benefits, online, www.ba-bamail.com, 22 aprilie 2019.


alte articole…

Topul mondial al sectoarelor economice cu perspectivele cele mai mari de creștere

 

 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim