Șeful Romalimenta despre retailul din România, la Bucharest Food Summit 2019: “Este ca la proști, zi ca el și fă ca tine”
"Există tendinţa marcată de a defini produsul românesc ca fiind făcut din materii prime 100% româneşti. E imposibil.
În România, toată lumea bate monedă pe produsul românesc, dar oare chiar poate fi numit românesc în condițiile în care se aduce carne din import la greu, iar retetele sunt o creație a tehnologilor. La români, criteriile care dictează alegerile consumatorilor sunt calitatea și prețul și nicidecum patriotismul, să fim serioși. Cât despre retail, s-a cam strâns șurubul la acest moment, ceea ce perturbă piata, “este ca la proști, zi ca el și fă ca tine”, a declarat Sorin Minea. președintele Romalimenta în cadrul panelului “Alianța producătorilor agroalimentari cu retailerii și consumatorii. Căi de realizare”, organizat de grupul Agrointeligența La Bucharest Food Smmit 2019! Oricum am da-o, un lucru este clar, producătorii români se luptă pentru o felie de piață care se îngustează tot mai mult.
“Există tendinţa marcată de a defini produsul românesc ca fiind făcut din materii prime 100% româneşti. E imposibil. Nu sunt atâtea materii. Există materii prime din import, tehnologia e din import, utilajele sunt din import. Mâna de lucru la orice firmă care se află în România este alcătuită de către români, managementul poate să fie şi străin, dar în general ei sunt români. Deci practic toată valoarea adăugată este dată de către români, nu mai este produsul românesc, este produs din altă ţară. Este un pseudopatriotism, îl numesc eu”, a declarat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta.
Despre Bucharest Food Summit 2019!
Cel mai important eveniment de business al sfârșitului de an Bucharest Food Summit 2019 a avut loc, în perioada 12-13 noiembrie, la Academia de Studii Economice din București și la Hotel Sheraton.
Bucharest Food Summit a fost organizat în colaborare cu CEC Bank, HORA – Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, ASPES – Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale, FIHR – Federația Industriei Hoteliere din România și Academia de Studii Economice București și are ca parteneri media revista FoodBiz, TVR International, Grupul Agrointeligența, Economistul, Agrostandard și Phoenix Media.
vezi și …
Nicolae Badea, CEO Computerland: departajare între companii, după implementarea AI (partea II)
Comentariile sunt închise