Călin Ile, președinte FIHR: Bucureștiul rămâne principalul oraș care atrage investiții în turism
Bucureștiul rămâne principalul oraș care atrage investiții în turism, însă trebuie remarcat și ritmul susținut de dezvoltare al Timișoarei sau interesul în creștere al investitorilor pentru stațiunile din sudul litoralului românesc. Nu în ultimul rând, Transilvania, Bucovina și Maramureșul atrag tot mai mulți vizitatori interesați de zona de turism autentic, susține Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR).
Cât despre Capitală, pentru nivelul actual de cerere, Bucureștiul stă bine. Concret, la un nivel de circa 2,1 milioane turiști, din care 1,3 milioane sunt străini, orașul face față cu succes datorită celor 12-13.000 camere clasificate. Potențialul turistic este, însă, cu mult mai mare, undeva la 3 milioane de turiști. Mai multe, însă, puteți afla din interviul acordat pentru FoodBiz de către Călin Ile, președinte Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR).
În ce zone geografice ale țării sunt investițiile cele mai consistente în domeniul hotelier?
Bucureștiul rămâne principalul oraș care atrage investiții în turism datorită rezultatelor bune obținute și a creșterilor constante din ultimii ani. Timișoara are, de asemenea, un ritm susținut de dezvoltare ca urmare a apropierii de anul 2021, cand va deține titlul de Capitala Culturală Europeană.
Pe litoral se observă o ușoară tendință de creștere a interesului investitorilor în sud, dar totuși Mamaia – Năvodari reprezintă vedeta de la malul Mării. Transilvania, Bucovina și Maramureșul au creșteri însemnate pe zona de turism autentic, în pensiuni, castele sau case tradiționale.
In București este rezolvată situația locurilor de cazare în unitățile hoteliere? Există ofertă suficientă? Bucureștiul rămâne un oraș al hotelurilor de tranzit sau există o tendință de solicitări pentru hoteluri destinate sejururilor turistice?
Pentru nivelul actual de cerere Bucureștiul stă bine. La un nivel de circa 2,1 milioane turiști, din care 1,3 milioane străini, orașul face față cu succes bazându-se pe cele aproximativ 12-13.000 camere clasificate. Însă provocarea vine din faptul că potențialul turistic al Bucureștiului este undeva mult mai sus, după estimările noastre o cifră de 3 milioane fiind ușor de atins printr-o politica eficientă de promovare și de evenimente. Și aceasta necesită noi hoteluri, noi investiții pentru a face față nivelului așteptat de turiști.
Pe moment, Bucureștiul este un oraș de tranzit cu o durată mică a sejurului, mizând pe turismul de business în timpul săptămânii și pe turismul de city break în weekend. Crește, însă și turismul de masă reprezentat de serii de grupuri, mai ales pe perioada verii și acesta este un semnal încurajator și mai ales unul care ne obligă în a pregăti orașul și pentru acest gen de turism.
alte articole…
Nicolae Badea, CEO Computerland: departajare între companii, după implementarea AI (partea II)
Comentariile sunt închise