Sphera Group: Clienții au nevoie de o experiență în restaurant

Clienții nu mai vin într-un restaurant doar ca să mânânce bine, ci au nevoie de o experiență, de divertisment, de emoție! Anul în curs va fi probabil o continuare și o confirmare a multor tendinte care deja au început să se remarce în piața de food service, iar acum și la noi. Consumatorii nu se mai rezumă doar la achiziția de produse care să satisfacă strict nevoia de hrană, ci caută branduri cu care au afinitate, susțin reprezentanții Sphera Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, într-un interviu acordat FoodBiz.ro. Sphera Group deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell. De asemenea, compania operează 15 restaurante KFC în Italia şi două la Chişinău, în Republica Moldova și reprezintă o serie de  branduri internaționale puternice, recunoscute prin numeroase premii și distincții. În România, grupul are peste 4.500 de angajați.

Ce asteptari aveti pentru anul 2020? Ce prognoze aveti pentru evolutia pietei de profil?

2020 va fi probabil o continuare și o confirmare a multor tendinte care deja au început să se remarce în piața de food service, acum și în România. Deja, de mult timp, consumatorii nu se mai rezumă doar la achiziția de produse care să satisfacă strict nevoia de hrană, ci caută branduri cu care au afinitate. Nu mai este vorba de servicii și produse de calitate pentru că acestea sunt deja standarde normale, ci despre felul în care brandurile abordează consumatorii din mai multe perspective.

În primul rând, vorbim despre o accesare a tehnologiilor digitale și serviciilor inovative prezente deja în economia românească. Acestea au un efect direct în comportamentul de consum, influențând ulterior, în timp, întreaga piață. Brandurile care nu vor putea să satisfacă nevoia și dorința de tehnologie a consumatorului nu vor ține pasul cu evoluția pieței. Vorbim aici de servicii de livrare, aplicații, kiosk-uri de comandă, meniuri digitale, comunicare în social media etc. Tendința este aceea de a putea accesa produse și servicii rapid, ușor și într-un mod inteligent.

Experiență, nu doar mâncare. Clienții nu mai vin într-un restaurant doar ca să mânânce bine. Au nevoie de o experiență, de divertisment, de emoție. Acestea se pot realiza prin modul în care sunt pregătite preparatele, introducerea unei varietăți de produse și oferte, feluri speciale și atmosfera regăsită în restaurant.

Feluri de mâncare personalizate. Consumatorii nu vor să mai fie îngrădiți de branduri și au cerut și câștigat, de-a lungul timpului, libertatea de a alege. Tocmai de aceea, preferă brandurile care le pun la dispoziție oferte personalizate, oferindu-le oportunitatea de a achiziționa ceea ce este mai convenabil și mai potrivit pentru ei.

Smart Marketing. Dacă urmărim evoluția publicității și marketing-ului de branduri de-a lungul timpului vom observa cât de mult s-au schimbat lucrurile. Afișe, ziare, reclame TV, un banner în oraș, o reclamă la radio? Comunicarea tradițională nu a dispărut, dar s-a transformat sau a devenit parte dintr-un mix complex de comunicare. În ultimii ani vorbim și de postări în social media, de influenceri, de story-uri, de live-uri care au venit să completeze canalele de comunicare ale brandurilor. Dar nici aceste tehnici nu mai sunt suficiente pentru consumatorii sufocați de mesaje. Brandurile trebuie să se remarce și să se diferențieze (dincolo de servicii și produse) și la nivel de comunicare pentru a se detașa de competitori și pentru a rămâne în mentalitatea consumatorilor (de exemplu, KFC România a lansat 3 seriale online marcă proprie pentru a comunica oferte, produse sau imaginea de brand).

Sustenabilitate. Consumatorii au început să devină foarte atenți și la comportamentul companiilor în societate. Care este impactul? De unde își furnizează produsele? Ce standarde de calitate aplică? În ce proiecte se implică? Cum susțin domenii de interes pentru societate? De aceea, companiile trebuie să comunice transparent prin raportare (vezi Raportul Annual, Raportul de Sustenabilitate), sau să se implice în comunitate prin activități punctuale (proiecte de CSR, decizia de a înlocui paiele din plastic cu paie din hârtie în toate restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell etc.)


vezi și…

România 2020-2040

 

Comentariile sunt închise