Natalia Gelshtein-Kiss, Danone: Ne îndreptăm cu toții către un normal complet nou

Natalia Gelshtein-Kiss, Market Director pentru Danone România, Bulgaria și Țările Adriatice afirmă în interviul acordat revistei FoodBiz că această perioadă a avut impact în diferite moduri, asupra fiecăruia dintre noi, atât personal, cât și asupra mediului  de afaceri din întreaga lume, forțându-ne să ne adaptăm mult mai repede la noile realități.

  • Cum au mers vânzările începând cu luna martie? Care au fost produsele cele mai solicitate? S-au modificat semnificativ preferințele consumatorilor in ultima vreme?

DanoneAm început anul acesta în forță și am înregistrat vânzări mai mari, chiar si în luna martie, determinate de modificarea comportamentului de cumparare al consumatorilor, respectiv tendința de a face stocuri. În același timp, vânzările din aprilie au fost afectate de starea de urgenta, care s-a concretizat prin mai puține vizite la magazine și modificarea preferințelor pentru cumpărături – vizite mai dese la magazinele de proximitate, față de formatele mari de tip supermarket și hypermarket si mall-uri. De asemenea, am înregistrat modificări în tipurile de produse preferate de către consumatori, respectiv cerere mai scăzută pentru produsele de tip „on the go”, însă, în același timp, branduri precum Actimel (care conține vitaminele B6 și D pentru sistemul imunitar), Cremosso (apreciat pentru textura cremoasă) și Danette (mulțumită gustului delicios) au înregistrat o creștere mult mai mare acum.

  • Când credeți ca situația ar putea reveni la normal?

Cred cu tărie că ne îndreptăm cu toții către un normal complet nou. Această perioadă a avut impact în diferite moduri, asupra fiecăruia dintre noi, atât personal, cât și mediul de afaceri din întreaga lume, forțându-ne să ne adaptăm mult mai repede la noile realități. A ieși din starea de urgenta nu înseamnă că ne întoarcem cu toții la același mod de a trăi si de a face lucrurile așa cum știam.

Cu siguranță, vor fi necesare schimbări pentru a ne adapta la posibilitatea unei alte stări de urgenta sau  pentru a asigura continuitatea operațiunilor în toate scenariile posibile, etc. Acest lucru înseamnă analiza proceselor, asigurarea distanței de siguranță între persoane, măsuri de protecție, munca la distanță, proceduri și echipamente. Noi, la Danone, avem o particularitate  a industriei, respectiv, oferim produse esențiale necesare unei diete echilibrate, prin urmare trebuie să identificăm modalități de a continua să fim în casele consumatorilor noștri și trebuie să asigurăm continuitatea operațiunilor.

  • Grija pt client/consummator/ Exemplificați-ne activități de succes pe care le desfășurați în timpul situației de urgență.

În primul rând, am continuat să ne desfășurăm în mod impecabil operațiunile, apropiindu-ne și mai mult de partenerii și consumatorii noștri, pe parcursul întregii stări de urgentă, în ciuda măsurilor și mai stricte pe care am fost cu toții obligați să le respectăm, pentru a ne menține angajații în siguranță. Pe lângă aceasta, care este în sine o poveste de succes, ne-am implicat sprijinind comunitatea.

DanoneSuntem în contact cu 15 spitale, 5 Bănci pentru Alimente, 6 ONG-uri și 15 cantine sociale. Până acum, am donat peste 500.000 de produse (iaurt, smântână și produse pe bază de plante) în valoare de peste 310.000 euro. Ceea ce este incredibil și cu adevărat minunat este faptul că am reușit să ajungem săptămânal, în medie, la aproximativ 80.000 de medici, pacienți și persoane vulnerabile și să le oferim produsele noastre. Suntem în continuare în contact cu acești parteneri și vom continua să ne oferim ajutorul. Mai mult, am donat recent 250.000 de euro catre Daruieste Viata pentru a răspunde nevoii de echipamente medicale și echipamente de protecție din spitalele din România. Și toate acestea cu ajutorul colegilor noștri, care s-au oferit voluntar să sprijine prin identificarea și centralizarea nevoilor direct de la spitalele din toată țara. Suntem cu toții responsabili și este important să fim uniți pentru a depăși această situație cât mai ușor.

Însă, una dintre poveștile de succes preferate de mine din această perioadă, care nu are o semnificație financiară foarte mare, dar este extraordinară în emoție, a fost inițiativa colegilor noștri din Timișoara de a-și dona prima specială pe care compania o acordă angajaților care își desfășoară activitatea la locul de muncă pe durata pandemiei, pentru achiziționarea de consumabile pentru hemodializă pentru unul dintre spitale. Mai mulți colegi s-au alăturat acestei inițiative, iar la final Danone a dublat suma strânsă din contribuția lor și astfel spitalul a primit sprijinul necesar. Cred că această mică poveste descrie spiritul care există în cadrul companiei noastre în aceasta perioadă.

  • Perspective de racord la dezvoltare dupa 15 mai

DanoneVom continua să acționăm cu deosebită grijă pentru siguranță, pentru a putea oferi consumatorilor produse de calitate. Tratăm cu toată seriozitatea misiunea noastră de a asigura disponibilitatea produselor noastre pentru consumatori în situații normale, dar mai ales în aceste condiții speciale, suntem conștienți de rolul nostru de a oferi imediat soluțiile potrivite, pentru a menține produsele noastre aproape de consumatori. Credem cu tărie că viziunea noastră „One Planet. One Health” este și mai relevantă acum pentru noi.


vezi și…

#RomâniaFuncționează. Danone: Lucrăm din plin

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim