Șansa agrobusinessului românesc: investiții în producție și brand, import de „modele”
Agricultorii din România trebuie să aducă investiții masive în procesare, astfel încât să transforme materia primă în produs finit, în crearea brandurilor, în specializarea fabricilor, după modele de business din afară, a fost concluzia fermierilor şi bancherilor prezenţi la videoconferinţa ZF BT Agropower 2020, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Banca Transilvania.
„Criza medicală reprezintă un moment de cotitutură şi de acceleraţie pentru agricultură. Agricultura va fi un domeniu în prim plan în următorii ani, va fi un domeniu intens din punct de vedere investiţional. Aceasta este o oportunitate istorică, este un moment ce poate să accelereze ce s-ar fi putut întâmpla în 10 ani“, a declarat Tiberiu Moisă, director general adjunct – Mid Corporate şi IMM în cadrul Băncii Transilvania.
„Trebuie să valorificăm oportunităţile pe care le-a adus în mod ironic COVID-ul, reorientarea consumatorului către lanţurile de aprovizionare regionale şi locale, să facem acest lucru gândindu-ne pe termen lung şi nu doar la a valorifica un surplus de cerere“, explică Sorin Ignat, director de agrobusiness al Băncii Transilvania.
Călin Muscă, proprietarul companiei Pork Prod, afirmă că producătorii şi companiile din agricultură trebuie să îşi construiască un brand puternic pe piaţă astfel încât consumatorii să prefere produsele respective în detrimentul celor care vin din import.
„Ideea brandului este tot un import doar că este unul necesar pe piaţa de consum, unde clientul nefiind informat cu privire la produsul respectiv, tu poţi să te duci să-l atragi prin brand. Consumatorul trebuie să înţeleagă cum este obţinut un produs, în momentul în care alege un anumit produs în detrimentul altuia pe motiv al preţului, nu o să avem niciodată această integrare la nivel naţional“, spune Călin Muscă.
Agricultura reprezintă 4,1% din PIB-ul României, iar o cale spre creştere ar putea fi asocierea.
În 2018 şi 2019 au fost înfiinţate aproape 500 de cooperative noi, din dorinţa fermierilor de a-şi fructifica mai uşor producţia. Nicu Vasile, preşedintele Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), susţine şi el necesitatea formării de cooperative care să asigure succesul producţiei locale.
Sursă: Ziarul Financiar
Editat de Alexandra Pașa
Vezi și …
Comentariile sunt închise