Sunt necesare investiții în ferme zootehnice și promovarea produselor românești din carne
Pentru a putea satisfice consumul intern ar trebui să se investească în ferme zootehnice – bovine și suine, unde Romania este deficitară la producția primară.
Bogdan Grama, director general al companiei Abatorul Periş, un business cu o capacitate de abatorizare de peste 500.000 de capete porc pe an, spune:
„Dezvoltarea unor politici naţionale de conştientizare şi promovare a produselor româneşti, descurajarea dumpingului, abordarea corectă a legislaţiei specifice pentru protejarea producătorului zootehnic român în faţa bolilor specifice sunt doar câţiva dintre factorii importanţi care pot ajuta zootehnia din România să supravieţuiască şi să se dezvolte. Direcţionarea atenţiei consumatorului român exclusiv către produsele româneşti prin intermediul unor campanii de marketing inteligent, care să explice ce înseamnă impactul consumului de produse româneşti pentru fiecare industrie în parte, poate face diferenţa pentru viitor”,
George Scarlat, secretar de stat al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, susţinea recent că dezvoltarea sectorului de creştere a suinelor ar trebui să fie o prioritate pentru România, având în vedere că românii sunt mari consumatori de carne de porc, iar estimările pentru 2020 arată că autoconsumul va fi satisfăcut numai în proporţie de 26-27% din producţia internă.
Sectorul zootehnic din România a fost finanţat cu peste 606 milioane de euro din fondurile europene alocate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020) pentru dezvoltarea fermelor de producţie, conform Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
Subvenţia de la stat pentru crescătorii de vaci pentru lapte a adus numai în 2019, cel puţin 11 fermieri au luat fonduri europene pentru a-şi construi o fermă de bovine, arată datele de la AFIR.
Sursă: zf.ro
Articol editat de Alexandra Pașa
Vezi și …
Țăranii români condiționați de Uniunea Europeană privind creșterea porcilor
Comentariile sunt închise