Agricultura în fața digitalizării

Digitizarea schimbă relațiile dintre partenerii din sectorul agricol așa cum s-a întâmplat și în alte sectoare.

Agricultura pe termen scurt trebuie să găsească cheia acestei transformari pentru a evidenția ansamblul riscurilor existente azi și pentru a le corecta în viitor.

polițe de asigurări agricole

Digitizarea permite o mai bună legătură între agricultori și consumatori. Digitizarea favorizează urgenta existenței circuitelor scurte la scară mare și face ca producătorul și consumatorul să se găsească în mijlocul acestor schimburi. Vânzările directe pot fi facute către toți consumatorii la care se adaugă și deplasarea la ferma pentru a găsi produse de calitate, proaspete.

Un site de vânzări online este cel care poate clarifica aceste aspecte. Digitizarea permite consolidarea relației dintre producător și consumator prin crearea unui spațiu de schimb comercial direct: consumatorul cunoaște producătorul, munca sa, produsele sale permit o alimentație curată regăsindu-și astfel placerea de a mânca.

Pentru agricultor digitizarea înseamnă ieșirea din izolare, îi permite să înțeleaga cererea si exigentele consumatorilor, gaseste resursele necesare pentru a gestiona mai bine activitatea sa.

Digitizarea permite instaurarea unei încrederi mai mari prin facilitarea oferită consumatorului de a avea acces la o cantitate de marfă disponibilă, iar agricultorului îi permite să organizeze și să comunice aceste date cât mai corect posibil.

Digitizarea favorizează apariția de noi tehnologii care să permită o trasabilitate mai mare a produsului care nu a mai existat până în prezent și care este cerută insistent de consumator în concordanță cu normele sanitare.

De la „furcă la furculiță” – este nevoie de tehnologii noi care să evidentieze ansamblul caracteristicilor alimentului. Aceasta trasabilitate aduce cu sine transparența și încredere mai mare în aceste produse.

Digitizarea permite modularea alimentației din motive de sănătate. Digitizarea evident că, implică o modificare substanțiala a meseriei de agricultor, însa accesul mai bun la resurse face ca toate transformarile să nu fie luate în seama în cazul agriculturii viitorului.

Avantajele digitizării:

  • Colectivitățile locale și camerele Agricole vor încuraja vânzările directe, a marfurilor agricole provenite din circuitul scurt de productie prin înființarea unui site dedicat acestui mod de informare;
  • Înființarea și funcționarea unui program “open data” experimental în cazul anumitor filiere pentru a recrea un echilibru între prețul de producție și cel de vânzare;
  • Programe internaționale pentru punerea la dispoziție a datelor din agricultura familială mai ales în tarile emergente;
  • Permite intrarea produselor agricultorilor în aplicatiile de certificare și a celor de evidențiere a trasabilității produselor alimentare;
  • Permite simplificarea și etichetarea mai ușoară a produselor alimentare;
  • Încurajează actorii de pe filiera agrolimentară să pună în practică instrumente de trasabilitate pentru marele public pentru a informa de unde provine produsul respectiv;
  • Încurajează trasabilitatea automatică și inteligența în circuitul internațional al bunurilor agricole;
  • Libertatea investițiilor în direcția obținerii de performanță la nivel național și mondial.

  Articol scris de Dr. Ing. Daniel Botănoiu


vezi și…

Răzvan Teodorescu, USAMV la BucharestFoodSummit: Bun venit în micul nostru orășel!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim