ARABLE a ridicat 20 milioane dolari SUA pentru a produce dispozitive conectate pentru fermieri

Site-ul Venture Beat anunță că ARABLE, un start-up care produce dispozitive conectate pentru business-urile din agricultură, a reușit să atragă, de pe piața de capital, o finanțare de 20 de milioane dolari. Compania afirmă că sumele atrase vor fi utilizate pentru a accelera creșterea companiei și la producerea viitoarei generații de produse bazate pe procesarea bazelor de date.

Compania a fost înființată în 2014 de Adam Wolf, Ben Siegfried și Kelly Caylor și oferă soluții pentru măsurarea, înțelegerea și efectuarea de previziuni care să permită fermierilor să facă față provocărilor generate de modificările climatice și creșterea populației la nivel global.

Unul din produsele de bază vândute de companie este ARABLE MARK,  un instrument de management a irigațiilor care se conectează prin LTE-M, 2G și 3G și sintetizează date climaterice, despre plante și sol pentru a produce vizualizări. Prin intermediul unei platforme web și a unui telefon smart, MARK, alimentat cu panouri solare, identifică precipitațiile, deficitul de apă din culturi, umiditatea din sol, orele de frig și îngheț și alte date culese de la senzorii unor terțe părți.

Este o abordare asemănătoare cu cea a platformei FarmBeats, dezvoltată de Microsoft. Un alt rival ar fi Watson Decision Platform for Agriculture, pusă la punct de IBM, care cuprinde Inteligenta Artificiala, Internet of Things și soluții cloud care generează informații bazate pe măsurători.

MARK, cu ajutorul senzorilor termali și acustici din instrument, măsoară cantitatea de precipitații și citind calcule specifice fiecarei culturi, generează recomandari pentru un plan de irigații. MARK furnizează fermierilor nivelurile de umezeală de la suprafață în fiecare ora, indicii de clorofilă, datele despre insolare, brumă, și temperaturi ca și rapoarte despre radiații, care toate ajută la urmărirea fotosintezei.

Pandemia a socat lanțurile de aprovizionare din agricultură și a indus multă incertitudine în ceea ce privește forța de munca, dar oamenii continua sa manance si fermierii continua sa produca hrana de care avem nevoie. Daca nu altceva, pandemia a cristalizat cat de esentiale sunt datele reale si de incredere din camp,  pentru a conduce o ferma agricola iar datele pe care le oferim ne pozitioneaza foarte bine pentru a satisface aceste necesitati in timp ce toti ne adaptam la noul normal.” afirma  CEO-ul Jim Ethington.

Printre cei 200 de clienți ai companiei apar producători de vinuri ca Francis Ford Coppola, Treasury Wine Estates, și Hewitt; companii agricole ca Mars, Bayer, Cargill, Driscoll’s, și Blue Bottle Coffee; agenții guvernamentale ca Departamentul Energiei al SUA, sau organizații ca Banca Mondială și One Acre Fund.

Printre cei care au subscris la atragerea de capital condusă de Prelude Ventures pot fi enumerați investitori noi, ca de ex. M20, Nassau Street Ventures si Tridon (compania de capital de risc – venture capital apartinand gigantului producator de echipamente agricole Grupo Jacto) dar si investitori mai vechi ca Middleland Capital si Chase Field.

Capitalul total atras de ARABLE se ridica la 38 milioane dolari.

Mai multe detalii pe: Venturebeat.com


vezi și…

Hidropuls – instalația de încercări în regim simulat și accelerat

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim