Supermarket-urile măresc investițiile în 2021
Jucătorii din comerţul modern se pregătesc să deschidă circa 400 de magazine noi în 2021 şi să scoată din buzunare 700-800 mil. euro pentru investiţii în expansiune, în modernizări şi în logistică, arată estimările ZF pe baza datelor transmise de companii.
„Bugetul de investiţii pe acest an e mai mare decât în 2020, se apropie de pragul de 100 mil. euro“, spune Daniel Gross, CEO-ul discounterului german Penny.
În 2021 compania va atinge pragul de 300 de magazine în România, ceea ce înseamnă 24-25 de unităţi noi, pe lângă construcţia unui nou depozit.
Dezvoltarea accelerată în vreme de pandemie nu este o surpriză în contextul în care şapte dintre cele zece reţele din comerţul modern local au deschis magazine noi în 2020, un an marcat de pandemia de COVID-19. În total au fost inaugurate 421 de unităţi noi de tip hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi cash & carry, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019.
În timp ce alte domenii erau blocate sau mergeau la ralanti, comerţul modern şi-a continuat investiţiile şi dezvoltarea. Deschiderile de magazine înseamnă nu doar că românii au apetit de consum, ci şi locuri noi de muncă. În ceea ce priveşte 2021, cele mai multe reţele – respectiv Kaufland, Lidl, Penny, Mega Image şi Profi – vor merge înainte cu dezvoltarea în pofida pandemiei de CoOVID-19, mizând pe un ritm cel puţin la fel de alert ca în anul anterior.
Continuarea articolului pe ZF.ro
Editat de Cristian Florin Popescu
Vezi și…De la mașini agricole, la roboți și drone. Transformarea incredibilă a INMA București