Studiu Ipsos – influența pandemiei asupra obiceiurilor de cumpărare

În urma unui studiu Ipsos care a acoperit 28 de țări, 43% dintre consumatori au făcut cumpărături online mai des decât înainte de pandemie, în timp ce 63% dintre ei afirmă că au mâncat mai rar la restaurantele locale. Pe pe altă parte, nivelul de interes față de achiziționarea produselor locale (de la fermieri, producători, companii sau restaurante locale) nu s-a schimbat în această perioadă.

În general, pandemia nu a afectat obiceiurile de cumpărare de la magazinele locale 

La nivel global, mai bine de jumătate dintre consumatori (54%) afirmă că frecvența de cumpărare din magazinele mici sau locale nu a suferit modificări ca urmare a crizei actuale. Nu par să fi fost influențate nici obiceiurile de cumpărare care vizează produsele locale, de vreme ce 61% dintre cei intervievați spun că achiziționează produse de la fermieri și producători locali la fel ca înainte de pandemie.
În țările din Europa, pandemia pare să fi avut un impact mai redus asupra obiceiurilor de cumpărare din magazine mici sau locale, spre deosebire de alte regiuni. 62% dintre consumatorii europeni spun că achiziționează produse din aceste magazine la fel ca înainte de pandemie (mai ales cei din Germania, Ungaria, Suedia și Polonia). La polul opus se situează Orientul Mijlociu și Africa sau America de Nord, unde circa 40% dintre consumatori, în medie, au mers mai rar la magazinele locale prin comparație cu perioada dinaintea pandemiei.
În privința produselor achiziționate de la fermieri și producători locali, interesul a rămas neschimbat atât în Europa (pentru 69% dintre consumatori – în special cei proveniți din Suedia, Polonia, Germania și Ungaria) cât și în America de Nord (68%).

La nivel global, 4 din 10 consumatori (43%) afirmă că fac cumpărături online mai des decât înainte de pandemie

E de remarcat aici disparitatea la nivelul veniturilor: mai mulți consumatori cu venituri ridicate au recurs mai des la eCommerce, prin comparație cu cei cu venituri reduse (49% față de 37%).

În plus, există diferențe notabile la nivelul diverselor regiuni incluse în studiu. În Europa sau în Asia-Pacific, pandemia nu a modificat obiceiurile față de comerțul online pentru aproape jumătate dintre consumatori. O pondere similară la nivelul respondenților din America de Nord sau America Latină spun însă că au cumpărat produse online mai des decât înainte de pandemie.

Continuarea articolului pe RevistaProgresiv.ro

Editat de Ana Daniela Eftimie


Vezi și…Control avicol de amploare la sfârșitul lui ianuarie

Comentariile sunt închise