Retailul alimentar a ajuns la afaceri de 130 miliarde de lei în 2020

Cifra de afaceri în retailul alimentar este estimată în jurul valorii de 130 miliarde de lei în 2020, în creștere cu 10%, față de 118 miliarde de lei, în 2019, potrivit unei analize KeysFin.

“Creşterea se datorează atât proviziilor făcute de populaţie la începutul pandemiei, cât şi trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creşterii pieţei de e-commerce, de 30% în 2020”, se arată într-un comunicat KeysFin.

Analiştii KeysFin se aşteaptă, în 2021, la o revenire la ritmul de creştere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.

“Pofta nu vine doar mâncând, ci, în cazul de faţă, a venit din cauza temerilor legate de necunoscut, aşa cum s-a întâmplat la nivel mondial în martie 2020. În prima fază, românii şi-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online. Retailerii locali au ţinut pasul cu aceste trenduri ale pieţei, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.

Profituri mai mari

Odată cu creşterea cifrei de afaceri în retailul alimentar, s-a mărit și profitabilitatea, astfel că, în 2019, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creştere cu 13% în comparaţie cu anul precedent. Raportat la 2010, avansul este de 247%,  ajungând la aproape 4,3 miliarde de lei.

Pimii cinci jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei, ceea ce a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătăţit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 3,6 miliarde de lei înregistrat la nivelul lui 2019.

“În 2020, rezultatul net a fost puternic influenţat de proiectele ample de investiţii: de la managementul stocurilor, campaniile ample de informare, prevenţie şi responsabilizare a populaţiei şi eforturile de igienizare a spaţiilor, la extinderea reţelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online şi la investiţiile din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu”, se mai spune în comunicat.

România pe locul 7 în UE

Datele ajustate sezonier ale Eurostat arată o scădere a vânzărilor cu amănuntul de 0,8% în 2020 faţă de anul anterior la nivelul Uniunii Europene, cu o creştere a sub-componentei vânzărilor de mărfuri alimentare, băuturi şi tutun de 5,6% în aceeaşi perioadă (în detrimentul vânzărilor de combustibili: minus 14,1% în aceeaşi perioadă).

Cu toate acestea, România s-a situat astfel pe locul al 7- lea la nivelul UE, după evoluţiile anuale ale Irlandei (+11,1%), Franţei (+9,1%), Estoniei (+5,9%), Poloniei (+4,5%), Belgiei (+3,6%) şi Maltei (+3,3%).

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor, la sfârşitul perioadei. Toate cifrele sunt exprimate în lei, iar datele au fost extrase la începutului anului 2021.


Citește și – Retailerii moderni încep în forță anul 2021


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim