Vânzările de ouă cresc cu 50% de Paște

Vânzările de ouă în perioada Sărbătorilor Pascale cresc cu aproximativ 50% faţă de o lună obişnuită, până la circa 290 de milioane de ouă, ceea ce înseamnă că un român consumă, în medie, aproximativ 15 ouă produse în fermele avicole din România, susţine preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van.
El a declară că preţul ouălor la poarta fermei în România este cel mai mic din Uniunea Europeană, respectiv 0,31 lei/ou, comparativ cu nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut.

“Conform Observatorului Preţurilor UE, preţurile la poarta fermei, atât la carnea de pasăre cât şi la ouă consum, sunt cele mai mici din Uniunea Europeană. Astfel, în săptămâna 14 din anul 2020 preţul la poarta fermei la ouăle de consum era de 0,30 lei/ou, iar în săptămâna 14 a anului 2021 acesta era de 0,31 lei/ou. După cum se vede din evoluţia preţurilor la poarta fermei există ofertă suficientă în perioada premergătoare sărbătorilor pascale”, a afirmat pentru AGERPRES Ilie Van.

În primele două luni ale acestui an, producţia carnea de pasăre obţinută din industria avicolă a înregistrat o reducere cu circa 9% faţă de anul 2020, iar preţul în săptămâna 14 din anul 2021 era uşor mai mare, respectiv 6,99 lei/kg carcasă, faţă de 6,96 lei/kg carcasă în aceeaşi perioadă din 2020.

Datele statistice arată că un român mănâncă, în medie, 240 – 250 de ouă anual, reprezentând un consum lunar de 20 până la 22 de ouă, atât din producţia industrială avicolă cât şi din gospodăriile ţărăneşti, însă în luna în care se sărbătoreşte Paştele consumul pe locuitor “sare” la circa 30 de ouă.


Citește și – Cerere mare de ouă pe piață, dar nu sunt bani de investiții…


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim