Claudiu Dolot, ANPC: Vânzările online de alimente au crescut cu 400%

Vânzările online de alimente, unul din segmentele de piață cu cele mai mari creșteri în pandemie, s-au majorat cu 400% din martie 2020 și până la finele anului, a declarat la FoodIntelForum 2021 Claudiu Dolot, președintele Autorității  Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care citează un studiu VTEX realizat în 40 de ţări, inclusiv România.

Pandemia COVID -19 a provocat schimbări considerabile în ceea ce privește criteriile de achiziție a produselor și serviciilor, calitatea devenind factorul principal, fiind urmată de preț. Consumatorii cumpără acum mai conștient și îmbrățișează comerțul digital.

Claudiu Dolot„Ofertele online determină clienții să aibă mai multe cerințe în ceea ce privește beneficiile unui produs, iar satisfacerea consumatorilor este principalul obiectiv pe care o companie trebuie să se axeze”, a declarat Claudiu Dolot la FoodIntelForum 2021.

Operatorii economici trebuie să acorde o atenție sporită vânzării acestui gen de produse, cu respectarea legislației în vigoare. Regulamentul 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare impune cerințe obligatorii pentru vânzarea online de produse alimentare preambalate și cele nepreambalate, oferite spre vânzare prin mijloace de comunicare la distanță (online), a mai precizat Claudiu  Dolot.

Orice produs alimentar vândut la distanță trebuie să îndeplinească aceleași cerințe legale ca produsele vândute în magazine și informațiile obligatorii trebuie să fie disponibile înainte de încheierea cumpărării produsului!


FoodIntelForum.ro, cel mai mare și important eveniment internațional al primăverii din România în agribusiness, producție alimentară, producție de băuturi, retail și HoReCa, a încheiat seria manifestărilor din acest an cu două sesiuni de excepție ce au avut loc în data de 3 iunie 2021 la Academia de Știinţe Agricole și Silvice “Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (ASAS) din București.

FoodIntelForum, Ediția a IV-a 2021 a avut loc în perioada 27 aprilie – 3 iunie 2021, iar conferințele desfășurate pe parcursul acestui eveniment au abordat probleme legate de managementul apei în agricultură, asigurarea culturilor, învățământul agricol, finanțare, urgan tehnologic etc.

FoodIntelForum.ro, a fost organizat în parteneriat cu Academia de Studii Economice București,  #RomâniaFuncționează, USAMV, FoodBiz, HORA, Casa de Avocatură Biriș-Goran, ASAS, ASPES, FIHR, Agrostandard, Lumea Banilor,TVR International, Economistul, Investiti in Romania etc.

Sponsorul Gold este Kaufland, cel mai mare retailer din România.

Ne vom revedea și în toamnă la BucharestFoodSummit (a IV-a ediție, septembrie – noiembrie 2021), principalul eveniment al toamnei din agribusiness, producție alimentară, producție de băuturi, retail, HoReCa.


Citește și – Cel mai mare producător de bere din lume salvat de comerțul online


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim