Piața berii a înregistrat scădere de 0.7% în volum în 2021

Asociația Berarii României anunță că volumul pieței berii a înregistrat o scădere de 0.7% în anul 2021.

Se vede o ușoară creștere în vânzările sticlelor de bere și o scădere în PET-uri. Mixurile de bere și berile aromatizate și berea fără alcool au înregistrat o creștere de aproximativ 20%, iar specialitățile de bere au scăzut cu 43%. Vânzările de bere din sectorul HoReCa a crescut cu 1% față de 2020, iar înainte de pandemie ponderea era între 15-20%.

Venim după un an 2021 complicat, în care vânzările de bere în baruri și restaurante au crescut ușor față de 2020, dar închiderile și restricțiile privind orele de funcționare și numărul de clienți în sectorul HoReCa, alături de regulile stricte de carantină, au împiedicat revenirea la nivelurile de dinainte de pandemie. 2022 se anunță chiar mai provocator, în special din cauza situației macroeconomice la nivel local și global, a inflației record cu care ne confruntăm, dar și a războiului din Ucraina. În ciuda tuturor acestor constrângeri, acordăm și anul acesta o atenție deosebită activităților de dezvoltare durabilă, sustenabilitate și consum responsabil și sperăm ca piața berii din România să își continue maturizarea”, a declarat Mihai Voicu, Președintele Asociației Berarii României.

Preferința românilor pentru berea fără alcool sau cu un conținut scăzut de alcool, cum sunt mixurile de bere și berile aromatizate este în creștere, urmând de altfel și tendința europeană de consum. Deși cu o pondere mică din piață, aceste segmente au înregistrat anul trecut creșteri semnificative în România, de aproximativ 20% față de anul anterior. Aceasta confirmă preferințele tot mai variate ale românilor în materie de bere, dorința de a experimenta gusturi noi, speciale, dar și posibilitatea de a savura gustul berii în situații în care consumul de alcool nu este permis”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.

În 2021:

  • Berea lager este preferata românilor, cu o ponderă de 93,6%. Mixurile de bere și berile aromatizate dețin o ponderă de 3,8% și berea fără alcool 1,7%.
  • În ceea ce privește ambalajul, românii au cumpărat mai mult bere la sticlă în favoarea PET-ului. Ponderea fiind: 31,6% sticlă, 24,3% doză, 2,6% butoi și 41,5% PET.
  • Investițiile producătorilor de bere au arătat o creștere de 272 de euro în 2021.
  • Piața locală a berii este încă preferată de români, având o ponderă de 97%. Importurile de bere au avut o ușoară creștere ajungând la suma de 0,69 milioane hl.
  • Exporturile au fost în ușoară scădere, atingând totalul de 0,49 milioane hl.
  • Numărul producătorilor de bere din România a crescut de la 86 în 2020 la 93 în 2021.

 

Mai multe pe Retail FMCG

Editor: Alexandra Băncilă


 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim