O treime dintre românii de la oraş consumă zilnic pâine

 Peste jumătate dintre românii din mediul rural consumă pâine zilnic, în comparaţie cu doar o treime dintre cei care locuiesc în mediul urban, iar cinci din zece persoane au afirmat că vor prepara cozonacul de Paşte în casă, conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research. Nu în ultimul rând, crește numărul celor care cumpără cozonacii de la magazine.


Cercetarea de specialitate relevă faptul că franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) şi pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificaţie incluse în dieta zilnică a românilor. De altfel, acestea sunt şi produsele pentru care 84% dintre români au resimţit în cea mai mare măsură creşterea preţurilor, comparativ cu anul anterior.

În ceea ce priveşte românii de la oraş, pâinea neagră/integrală/cu seminţe este consumată zilnic de către 19% dintre aceştia în mai mare măsură, faţă de persoanele din mediul rural (14%).

Locuitorii din mediul rural consumă în fiecare zi mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, iar diferenţe semnificative se pot observa atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât şi în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%).

Cozonac de la magazin

În același timp, 40% dintre români nu consumă niciodată ciabatta şi focaccia.

Pe de altă parte, 95% dintre respondenţi au declarat că mănâncă, cel puţin o dată pe an, cozonac. Cozonacul pentru Paşte este preparat în casă, în mai mare măsură de persoanele din mediul rural (56%).

Față de anul trecut, sunt mai mulți cei care spun că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul, plus de 5%, până la 42%. Cei mai mulţi (44%) apelează la supermarket/hypermarket. De la brutărie, cumpără 37% dintre români, față de 33% anul tecut.

Pe acest segment, opt din zece români optează pentru branduri şi reţete româneşti, în mai mare măsură persoanele peste 55 de ani (90%), dar şi cele din mediul rural (84%). Cei care aleg reţete sau branduri internaţionale sunt mai puțini, procentul a scăzut faţă de anul anterior, de la 28% la 21%.

“Comparativ cu studiul Reveal Marketing Research derulat anul anterior, românii preferă în măsură semnificativ mai mică să prepare produse de panificaţie în casă, procentul celor care declară că preferă să le cumpere crescând cu 9 procente, de la 48% (2021) la 57% (2022). Persoanele din mediul rural – care, în general, dispun de venituri mai mici şi/sau sunt mai orientate către tradiţie – prepară în mai mare măsură produse de panificaţie în casă (38%), comparativ cu persoanele din mediul urban (23%)”, se menţionează în studiu.

Produsele de panificaţie preparate în casă preferate sunt cozonacul (39%), urmat de pâine (16%). Nu toți românii prepară produse de panificaţie în casă, deoarece reţeta durează prea mult (57%) sau este prea complicată (34%).

În 2021, principalul impediment se referea la faptul că produsele din comerţ erau considerate mai bune (49%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 4 – 7 aprilie 2022 pe un eşantion de 1.008 persoane cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim