Pâinea: Cel mai consumat produs de panificație în România

Conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, cel mai consumat produs de panificație consumat de români este pâinea.

Cele mai populare produse de panificație consumate zilnic de către 84% de români sunt:

  • Franzela – 42%
  • Pâine feliată/ambalată (41%)
  • Pâine albă (39%)

Mulți români au început să acorde mult mai mult interes alimentației sănătoase, cu valoare nutrițională mai mare. Datorită acestui lucru, pâinea neagră/integrală/cu semințe sunt consumate zilnic de 17% din români, în special în mediul urban.

Pâinea este consumată mult mai mult în mediul rural decât în mediul urban:

  • Franzela: urban 35%, rural 51%;
  • Pâine albă: urban 32%, rural 49%;

Produsele de panificație cel mai puțin consumate de români sunt ciabatta și foccacia.

Cozonacul pe mesele românilor

În perioada sărbătorilor cozonacul nu este lipsit de pe mesele românilor. Anul acesta, în prag de Paște, 56% de români din mediul rural au declarat că vor prepara cozonacul în casă.

Comparativ cu anul 2021, procentul celor care au declarat că vor cumpăra cozonacul din magazin a crescut cu 5%, ajungând la 42%. Din care 44% îl vor cumpăra din supermarket/hypermarket.

80% din români preferă produsele autohtone.

8 din 10 români optează pentru branduri și rețete românești, preponderent persoanele peste 55 de ani (90%), dar și cele din mediul rural (84%).

În anul 2022, procentul românilor care cumpărau brandurile internaționale a scăzut de la 28% la 21%.

Cumpărare din magazin VS gătitul în casă

Odată cu relaxarea restricțiilor, trend-ul de ”gătit în casă” este în descreștere, procentul celor care declară că vor cumpăra crescând de la 48% în 2021, la 57% în 2022.

În topul preferințelor de panificație preparate în casă se află cozonacul cu 39%, urmat de pâine cu 16%.

Când au fost întrebați motivele pentru care nu prepară produse de panificație în casă, aceștia au spus ca rețeta durează prea mult (57%) și că este prea complicată (34%).

Studiul a fost realizat în perioada 4-7.04.2022 pe un eșantion de 1008 respondenți, cu vârsta de peste 18 ani din mediul rural și urban.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare pe piață full service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Sursă: Reveal Marketing Research

Editor: Alexandra Băncilă

 


 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim