Carrefour preia operațiunile Cora din România
Retailerul francez Carrefour preia operațiunile Cora din România, într-o tranzacție evaluată între 70 și 90 de milioane de euro. Aceasta este a doua încercare a reprezentanților Cora de a vinde operațiunile din România, iar de această dată Carrefour a fost cel care a finalizat tranzacția.
Cora este cel mai mic retailer internațional după cifra de afaceri și cu cele mai puține magazine în lume. Compania a încercat să-și vândă operațiunile din România în trecut, din cauza veniturilor scăzute, dar mai multe nume mari de pe piață s-au arătat interesate de a prelua activitatea. Cu toate acestea, Carrefour a fost cel care a achiziționat operațiunile Cora din România.
Tranzacţia este una importantă pentru piaţa de retail alimentar din România, Carrefour preluând zece hipermarketuri şi câteva magazine de proximitate modernă de la Cora. Este important de menţionat faptul că această tranzacţie nu include proprietăţile imobiliare ale Cora, deoarece acestea au fost vândute deja către un grup austriac în finalul anului 2021.
Cora a încheiat anul 2021 cu afaceri de 1,55 miliarde de lei, cu 5% mai mici decât în 2020, fiind singurul retailer care a raportat pierderi în al doilea an de pandemie. Pierderile nete înregistrate în 2021 au fost de 43 de milioane de lei, cu mult mai mari decât în 2020. Cora ocupă locul 11 în topul celor mai mari retaileri după cifra de afaceri înregistrată în 2020, după Penny, Selgros și Artima (parte a grupului Carrefour).
În contrast, Carrefour a încheiat anul 2022 cu 402 magazine (hipermarket, market, express și discount), precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse. Au fost deschise patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market, 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză.
Tranzacția de preluare a operațiunilor Cora din România va aduce un plus pentru Carrefour în ceea ce privește prezența sa pe piața din țara noastră, consolidându-și poziția în topul celor mai mari retaileri. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum va evolua piața în următoarea perioadă și dacă Carrefour va reuși să aducă profit din această achiziție.
Sursa: Ziarul Financiar
Editor: Carmen Munteanu
Comentariile sunt închise