Shrinkflația: Metodă de a plăti mai mult pe mai puțin

Olivia Gregoire, Ministrul francez pentru IMM-uri, comerț, artizanat și turism va cere în luna septembrie 2023 o investigație privind shrinkflația.

Shrinkflația este un fenomen economic în care dimensiunea sau calitatea unui produs se micșorează, în timp ce prețul rămâne constant sau chiar crește.

Această strategie este utilizată de către producători pentru a menține aparența unui preț constant, în ciuda creșterii costurilor de producție. Astfel, consumatorii sunt înșelați în privința valorii reale a produsului, deoarece primesc o cantitate mai mică la același preț.

Shrinkflația poate afecta diferite produse, precum alimente, băuturi, chiar și articole vestimentare, și poate avea un efect negativ asupra puterii de cumpărare a consumatorilor.

„Trebuie să analizăm îndeaproape dacă în prezent reacțiile de regle­men­tare, amenzile, sancțiunile mai sunt suficiente sau va trebui să se recurgă la arsenalul de reglementare pentru penalizarea acestor practici care sunt inacceptabile“ declară un oficial francez al Consiliului Național al Consumului.

Conform unui studiu realizat de Barclays, inflația alimentară este mult mai persistentă în Marea Britanie, iar două treimi din consumatori au observat deja că dimensiunea unor produse a fost redusă. 83% dintre aceștia cred că tendința va crește. Printre alimentele care sunt afectate cel mai mult de shrinkflație sunt chipsurile, ciocolata, biscuiții și batoanele. Supermarketurile neagă folosirea shrinkflației și spun că încearcă să scadă prețurile cât mai rapid posibil.

Dar asta nu se întâmplă doar în Marea Britanie, conform Daily News Hungary, consumatorii maghiari se confruntă cu același fenomen. Cel mai des întâlnit caz a fost la produsele de patiserie. Alte produse care au fost afectate sunt și lactatele, iaurturile, smântâna, berea și untul.

În Polonia, pe lângă prețurile foarte ridicate la alimente, consumatorii trebuie să citească scrisul foarte mic de pe ambalaje.

Sursă: Ziarul financiar

Editor: Alexandra Bancila

 


 

Comentariile sunt închise