Ce sume cheltuiesc marii retaileri din România pe publicitate?

Conform analizei de monitorizare mediaTRUST, Penny a alocat un buget pentru media în luna mai de 13,9 milioane de euro (rate card), ocupând locul doi în clasamentul cheltuielilor de publicitate.

În perioada 1-31 mai 2023 numărul total de reclame Penny difuzate a fost de 6.888, având o medie de 220 de spoturi Penny zilnice. Penny a avut cea mai mare expunere la TV, cu 6371 de reclame difuzate, 1.055 doar pe postul N24. În presa scrisă și radio, Penny a avut un total de 517 reclame.

Printre companiile care au avut cheltuieli mari de publicitate se numără și Lidl, cu 12,2 milioane euro (rate card) și 8.273 de reclame, Kaufland, cu 10.4 milioane de euro și 10.333 de reclame. Kaufland a difuzat cele mai multe reclame la Kiss TV, cu 1.293 spoturi, și B1 TV, cu 794 spoturi.

Profi a investit 9.9 milioane de euro( rate card) într-un total de 10.943 de spoturi publicitare, publicul fiind expus de peste 350 de ori pe zi.

Carrefour a investit 8.9 milioane de euro în promovare atât în televiziune cât și în radio și presa scrisă. Acesta a avut în luna mai 6.619 spoturi difuzate.

Despre mediaTrust

mediaTRUST România a fost înființată în 1999, face parte din Institutul de Media Monitoring (IMM) din Polonia, și monitorizează media cu capital privat. Compania oferă informații despre aparițiile zilnice din mass media din 15 țări din Europa Centrală și de Est.

Sursă: Revista Progresiv

Editor: Alexandra Băncilă

 


 

CLS Budapesta

Comentariile sunt închise