Vânzările de vin în Italia, în creștere cu 3,3% în 2023
Vești bune pentru producătorii de vin din Italia, vânzările de vin vor crește cu peste 3% în 2023, la fel ca și exporturile.
Vinurile spumante sunt din nou propulsoare (+5,2% venituri totale, +4,2% exporturi), în timp ce vinurile clasice se aşteaptă la +2,8% (+2,9% exporturi). Acestea sunt prognozele marilor producători conform Mediobanca, care conturează un scenariu în care sectorul vitivinicol este sănătos, chiar dacă temerile legate de scăderea consumului gospodăriilor nu se potolesc.
Studiul ia în considerare cele 255 de companii cu capital italian principal cu o cifră de afaceri în 2021 de peste 20 de milioane de euro și venituri agregate de 10,7 miliarde de euro, egal cu aproape 90% din cifra de afaceri națională din sector.
Cele mai mari nume după cifra de afaceri
Conducerea vânzărilor în 2022 rămâne apanajul grupului Cantine Riunite-GIV, cu o cifră de afaceri de 698,5 milioane (+10,1% față de 2021). Pe locul doi se află nou-născutul hub de vinuri Argea (455,1 milioane, +9,6%), completând trio-ul cu o creștere de 5,2% față de 2021 la 430,3 milioane. Cifra de afaceri 2022 depășește 400 de milioane de euro și pentru cooperativa Caviro din Romagna (417,4 milioane), în creștere cu 7,1% față de 2021.
Șapte companii raportează venituri între 200 și 300 de milioane de euro: cooperativa din Trentino Cavit (cifra de afaceri 2022 de 264,8 milioane de euro, în scădere cu 2,3% față de 2021), venețiana Santa Margherita (260,7 milioane de euro, +18,2%), toscana Antinori (245,4 milioane de euro, +14,9%), piemontezul Fratelli Martini (237,6 milioane, +8,2%), La Marca, specializată în vinuri spumante, cu o cifră de afaceri de 235,2 milioane de euro în 2022 (+30,9%), Mezzacorona din Trentino ( 213,4 milioane, +8,6%) și Veneția Casa Vinicola Zonin (200,1 milioane, +0,8%).
În ceea ce privește profitabilitatea (raportul dintre rezultatul net și cifra de afaceri), în 2022 Toscanaza Frescobaldi este în frunte (28,4%), urmată de venețiana Santa Margherita (19,7%). Terra Moretti închide podiumul cu un profit la cifra de afaceri de 13,7%, în creștere cu 4,4 puncte procentuale față de 2021, a doua cea mai mare rată de creștere după cea a lui Berlucchi (10,7%, +6 puncte procentuale față de 2021).
Unele companii au o pondere foarte mare a exporturilor, în unele cazuri aproape totale: Fantini Group ajunge la 96,4%, Ruffino la 93,2%.
Încetinește comerțul electronic
Comerțul electronic se reduce: în 2022 vânzările online ale principalelor crame au scăzut cu 3,7% (2,1% din cifra de afaceri națională). În 2021, clasamentul principalilor jucători este condus de Vino.com care a înregistrat venituri de 43,3 milioane de euro, în creștere cu 44% față de 2020. Urmează Tannico (33,5 milioane, -9,7%) și Bernabei (31,8 milioane, +23,3%) .
Cifra de afaceri a Callmewine (17,1 milioane), în creștere cu 38,4% față de 2020, și a XtraWine (12,6 milioane, +76,7%) a depășit și ea 10 milioane de euro. Cifra de afaceri a Winelivery (9 milioane de euro) este ușor mai mică, în creștere cu 29% față de 2021.
Sursa: ilsole24ore
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise