Afacerile Kaufland România au trecut de 3 miliarde euro
Kaufland, unul dintre cei mai mari angajatori din România, a înregistrat o cifră de afaceri de până la 3,4 miliarde euro în anul fiscal martie 2022 – februarie 2023, față de 2,8 miliarde euro, în anul anterior.
Pentru 2023, compania are planificate investiţii de circa 300 milioane euro în România, având în plan deschiderea unui număr de zece magazine.
”300 de milioane de euro este valoarea investiţiilor şi deschidem zece magazine. Investiţiile nu au în vedere doar aceste zece magazine, sunt şi costuri operaţionale, mai sunt şi costuri de renovare a magazinelor care au ceva ani în spate, iată, s-au împlinit 18 ani de la deschiderea primului magazin”, a declarat Valer Hancaş, directorul de comunicare al Kaufland România şi Republica Moldova.
Compania va angaja circa 1.000 de persoane în magazinele deschise în acest an.
”Avem 13.942 de norme întregi. În total, sunt circa 17.000 de persoane care lucrează pentru Kaufland România. Unii sunt part-time, lucrează patru ore, de aceea dacă transformăm în norme întregi, ies 13.942. Toretic, pentru zece magazine probabil şi restul nevoilor, mergem la 1.000 de locuri de muncă”, a mai declarat Hancaș.
De asemenea, compania are în plan deschiderea unui depozit anul viitor, în Moldova.
În anul financiar 2022, Kaufland a avut o contribuţie totală de 2,38 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, reprezentând aproximativ 1% din PIB-ul României.
Anul trecut, Kaufland a investit în România 315 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziţionarea sau modernizarea activelor fixe, şi a avut o contribuţie la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe şi impozite.
Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, cu peste 16.500 de angajaţi.
”Grila de salarizare şi pachetul de beneficii sunt îmbunătăţite constant, în 2022, salariul net minim la Kaufland depăşind cu aproape 60% salariul net minim la nivel naţional”, anunţă compania.
Compania generează prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect şi indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forţa de muncă naţională.
Fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 5 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă, potrivit studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, întocmit de KPMG.
Kaufland precizează că susţine parteneriatele cu producători locali.
”Astfel, în 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceştia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depăşind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenţi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România”, mai arată compania.
În 2022, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea şi derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanţare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizaţiilor neguvernamentale.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 ţări, 148.000 de angajaţi şi o reţea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România.
Comentariile sunt închise