Penny Germania încarcă cumpărătorii cu costul „adevărat” de mediu

Cumpărătorii germani, care se bucură de unele dintre cele mai ieftine produse alimentare din Europa, sunt rugați săptămâna aceasta de către supermarketul Penny să plătească suplimentar pentru unele articole pentru a le acoperi „costul adevărat”, deoarece încearcă să sensibilizeze cu privire la prețul ecologic al producerii alimentelor.

În cea mai mare economie a Europei, germanii au plătit doar 11,1% din bugetul gospodăriei pentru alimente în 2022, comparativ cu ponderea medie de 15,9% pentru Uniunea Europeană în ansamblu și 20,6% în Spania și respectiv 17,9% în Italia, conform datelor biroul federal de statistică.

Dar alimentele lor ieftine, adesea produse la scară industrială, au un preț ridicat de mediu. Agricultura germană a fost responsabilă pentru 55,5 milioane de tone metrice de emisii cu efect de seră anul trecut, aproximativ 7,4% din emisiile țării.

„Trebuie să ne confruntăm cu mesajul incomod că prețurile alimentelor noastre nu reflectă costurile ulterioare care apar pentru mediu și societate”, a declarat Stefan Goergens, membru al consiliului de administrație al Penny, pentru Reuters.

În cadrul campaniei „cost adevărat”, care se desfășoară până sâmbătă, clienților de la cele 2.150 de magazine Penny, li se vor percepe un preț pentru nouă produse, de la iaurt, la cârnați și șnitel vegan, care include costurile pentru climă, sănătate, sol și apă. De asemenea, li se va arăta prețul pe care l-ar plăti în mod normal.

De exemplu, prețul unei bucăți de brânză de 300 de grame (10,58 oz) a crescut la 4,84 euro de la 2,49 euro.

Compania a spus că va dona orice venit suplimentar unui proiect pentru a ajuta agricultura să fie mai durabilă, dar se aștepta și la o scădere mare a vânzărilor, deoarece consumatorii se luptă cu inflația.

„Ne așteptăm la o scădere a vânzărilor în intervalul de un milion de cifre”, a spus Goergens.

Ministerul Agriculturii condus de Verzii din Germania a făcut eforturi pentru a reduce amprenta de carbon a sectorului, inclusiv promovarea produselor regionale, a agriculturii ecologice și solicitarea etichetării produselor din carne în supermarketuri pentru a spune cum sunt ținute animalele.

Un alt lanț german de supermarketuri Lidl a anunțat în februarie că va înceta din 2025 să mai vândă carne ieftină care se bazează pe menținerea animalelor în cea mai scăzută dintre cele patru categorii de creștere a animalelor și va crește cantitatea de proteine pe bază de plante pe care o vinde.

Oamenii de știință de la Universitatea Tehnică din Nürnberg și de la Universitatea Greifswald vor studia modul în care consumatorii reacționează la noile prețuri Penny, a spus compania.

Inflația germană este pe o tendință descendentă, dar prețurile alimentelor sunt încă cu 11% mai mari decât acum un an, au arătat vineri datele preliminare ale biroului federal de statistică.

Potrivit cifrelor furnizate de Penny, produsele ecologice aveau costuri de mediu de 1,15 euro în medie, în timp ce produsele neecologice care se bazau pe substanțe chimice aveau un cost mediu de mediu de 1,57 euro.

Cu toate acestea, nu este clar dacă consumatorii sunt pregătiți să plătească mai mult pentru a-și reduce impactul asupra mediului.

„Cred că este bine”, a spus cumpărătorul Holger Meckel la un magazin din Frankfurt din campania lui Penny. “Trebuie să văd cât de scumpe au devenit produsele individuale. Nu sunt sigur dacă le-aș cumpăra. Depinde!”

Sursa: reuters

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise