România a fost a doua piață din EU ca procent de creștere pentru Carrefour
Creșterea semnificativă a vânzărilor în prima jumătate a anului a făcut ca grupul francez Carrefour să obțină rezultate pozitive în Europa, iar România a fost una dintre piețele cu cea mai mare creștere din regiune.
Conform rapoartelor financiare prezentate de Carrefour, vânzările au înregistrat o creștere de 11,2% față de aceeași perioadă a anului anterior. În plus, România a înregistrat a doua cea mai mare creștere din Europa, înregistrând o creștere de 9,8%.
Aceste performanțe remarcabile au fost atribuite în mare parte implementării rapide a Planului Carrefour 2026, care a inclus strategii precum creșterea susținută a mărcilor private, lansarea metodei “Maxi” în toate magazinele europene și parteneriatul de retail media numit Unlimitail. Alexandre Bompard, președintele și CEO-ul grupului Carrefour, a subliniat importanța acestor strategii în realizarea creșterii de succes a companiei.
Rezultatele financiare ale grupului Carrefour au fost, de asemenea, foarte promițătoare. Grupul a raportat un profit de 1,85 miliarde de euro, înregistrând o creștere de 4% sau 75 de milioane de euro în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent. De asemenea, veniturile de exploatare pentru Europa au rămas relativ constante, fiind de 164 de milioane de euro, față de 163 de milioane de euro în primele șase luni ale anului anterior.
Carrefour România a fost una dintre piețele cheie care a contribuit la succesul general al grupului. Profitabilitatea în România s-a îmbunătățit semnificativ, iar dinamica vânzărilor a fost una pozitivă, în ciuda unei baze comparabile ridicate. Potrivit Carrefour, vânzările în România au înregistrat o creștere de +9,8% pentru prima jumătate a anului și +7,5% pentru al doilea trimestru în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.
Régis Moratin, CFO al Carrefour România, a subliniat faptul că traficul în magazine a crescut cu 5% în prima jumătate a anului analizată. În plus, compania plănuiește să deschidă noi magazine în diverse formate în următoarea perioadă.
La sfârșitul primei jumătăți din anul curent, Carrefour România se mândrea cu un număr impresionant de 405 magazine în toată țara. Aceasta arată angajamentul și prezența puternică a companiei în piața românească.
Grupul Carrefour este un jucător major în industria de retail cu peste 14.000 de magazine în 40 de țări din întreaga lume. Anul trecut, în 2022, compania a înregistrat vânzări globale impresionante în valoare de 90,8 miliarde de euro, consolidându-și astfel poziția pe piața internațională.
În concluzie, Carrefour a reușit să obțină rezultate financiare semnificative în prima jumătate a acestui an, iar performanța remarcabilă în România demonstrează că această piață rămâne una dintre cele mai importante și profitabile regiuni pentru grupul francez de retail. Implementarea Planului Carrefour 2026 și focalizarea pe strategii inovatoare și eficiente au contribuit în mod esențial la succesul acestui gigant al industriei de retail.
Sursă: Forbes
Editor: Daniel Goci
Comentariile sunt închise