Cum creștem industria alimentară românească

Consumul de alimente s-a redus în primul trimestru sub presiunea prețurilor mari.

Industria alimentară, puternic afectată de pandemie, război și mai apoi de inflație, continuă să treacă printr-o perioadă dificilă în contextul în care scumpirile în lanț au lăsat mai puțini bani în buzunarele consumatorilor și i-au făcut mai atenți la cheltuieli.

România are o suprafață de teren agricol de circa 14,5 milioane de hectare, dar mai puțin de 5% din aceasta este irigată efectiv în contextul în care seceta lovește an de an majoritatea zonelor agricole din țară, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică.

Comerțul modern câștigă tot mai mult teren și în România, ajungând la circa 70% din vânzările din universul de retail, iar în ultimii ani s-a pus problema faptului că pe cele mai multe rafturi găsim produse alimentare din import.

Aproape 7.000 de firme activează în sectorul fabricării pâinii și produselor de panificație, cifră care s-a menținut constantă în ultimii trei ani, conform unei analize a ZF făcute pe baza datelor de la Registrul Comerțului.

Carnea proaspătă vrac, brânza proaspătă ambalată, lactatele proaspete, uleiul și legumele conservate sunt câteva cate­gorii din industria alimentară pentru care 2022 și primul trimestru al acestui an au adus scăderi ale vânzărilor în volum, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor companiei de cercetare NielsenIQ

Pesta porcină africană, boală a cărei prezență în România nu poate fi oprită nici în al șaselea an de când piața se confruntă cu această epidemie, a dus sectorul creșterii porcinelor în zodia scăderilor.

România a exportat în primele zece luni ale anului trecut animale vii în valoare de 400 de milioane de euro, dar carne de 27 milioane de euro, arată datele de la Institutul Național de Statistică (INS).

Sursa: Ziarul Financiar

Editor: Florin Nita


Comentariile sunt închise