Producătorii de alimente din Italia acceptă planul guvernamental anti-inflație

Guvernul Italiei și-a asigurat o oarecare cooperare din partea asociațiilor de producători în lupta sa împotriva creșterii prețurilor, a anunțat vineri, deși ultimul cuvânt privind angajamentele obligatorii a rămas în mâinile companiilor individuale.

Inflația ridicată este o bătaie de cap pentru administrația premierului Giorgia Meloni, care a convenit cu lanțurile de supermarketuri și micii comercianți cu amănuntul măsuri pentru a limita prețurile bunurilor de bază din octombrie până în decembrie.

Asociațiile din industria bunurilor de larg consum care reprezintă, printre altele, producătorul de paste Barilla, grupul de produse lactate Granarolo și producătorul de cofetărie Ferrero, au anunțat într-o declarație că vor cere companiilor membre să evalueze în mod individual dacă se alătură campaniei de la Roma.

„Sunt foarte mulțumit”, a declarat ministrul Industriei Adolfo Urso reporterilor după o întâlnire cu asociațiile de producători Centromarca, Federalimentare, Ibc e Unione Italiana Food.

Surse apropiate planurilor guvernului au declarat pe 3 august că Roma se străduia să aducă la bord asociațiile din industrie.

Franța a anunțat luna trecută o inițiativă similară pentru a reduce inflația și a menționat Unilever (ULVR.L), Nestle (NESN.S) și PepsiCo (PEP.O) ca fiind printre companiile despre care a spus că nu „cooperează”.

Cercetătorii Fondului Monetar Internațional (FMI) au scris în iunie că creșterea profiturilor corporative a reprezentat aproape jumătate din creșterea inflației din Europa în ultimii doi ani.

Reprezentanții producătorilor italieni au convenit asupra unei scrisori de intenție, Urso spunând că vor furniza membrilor informații detaliate despre orice inițiativă dezvoltată de guvern pentru a intensifica lupta împotriva inflației.

„Companiile care, în mod individual, acceptă să promoveze astfel de inițiative, vor depune propuneri marilor retaileri”, au adăugat asociațiile într-un comunicat.

În cadrul schemei susținute de guvern, distribuitorii ar trebui să definească un coș de produse alimentare și nealimentare esențiale cărora li se aplică prețuri reduse, cu nevoi de bază inclusiv produse de îngrijire a copiilor și de îngrijire personală.

Magazinele care vând cu amănuntul și care participă la campanie vor fi marcate cu autocolante guvernamentale în verde, alb și roșu culorile drapelului italian, cu „sfertul anti-inflație”, o referire la ultimele trei luni ale anului.

Asociațiile de distribuitori vor informa guvernul până pe 23 septembrie care membri au fost de acord să se alăture inițiativei.

Sursa: Reuters

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise