Proprietara Meda Prod: evoluția preferințelor pentru mezeluri în România

Proprietara fabricii de mezeluri Meda Prod, Luchi Georgescu, a oferit o analiză pertinentă privind evoluția puterii de cumpărare a românilor și impactul acesteia asupra comportamentului de consum și, implicit, asupra companiei sale.

Cu o cifră de afaceri impresionantă în 2022, Meda Prod se confruntă acum cu schimbări semnificative pe piața mezelurilor.

Conform spuselor lui Georgescu, mezelurile crud-uscate, considerate produse premium, nu vor mai experimenta o creștere a cotei de piață. Românii s-au orientat către variantele mai accesibile, în special mezelurile fiert-afumate, sub influența creșterii prețurilor, cu toate că această schimbare nu a fost însoțită de o creștere a cantității vândute.

„Consumul de carne scade, coroborat cu puterea de cumpărare în scădere. Nu previzionăm creştere pe mezeluri în acest an. Nu poţi să creşti preţul la raft la produse în ritmul în care cresc costurile, consumatorul este pauper. Puterea de cumpărare a scăzut cu peste 30% anul trecut. Aşa cum au crescut la noi costurile, aşa şi la consumator au crescut cheltuielile cu facturile, preţurile la raft”, a spus Luchi Georgescu, proprietara Meda.

Opiniile exprimate de Georgescu găsesc susținere în datele oficiale care indică o putere de cumpărare medie în scădere în România în 2023. Cu o poziție la locul 33 în Uniunea Europeană, țara înregistrează o scădere față de anul precedent. Bucureștiul se menține în top, având cea mai mare putere de cumpărare, în timp ce discrepanțele regionale se accentuează.

În concluzie, analiza lui Luchi Georgescu relevă o corelație strânsă între puterea de cumpărare a românilor și preferințele de consum, punând la încercare strategiile companiilor din industria mezelurilor într-un mediu economic fluctuant.

Sursă: daily business

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise