Cooperativele din sectorul laptelui provoacă marile lanțuri cu brandul Naturlact

Mai multe cooperative membre ale Uniunii de Ramură Națională a Cooperativelor din Sectorul Taurin – BOVICOOP, reprezentând peste 17 cooperative cu 600 de fermieri din Transilvania, au lansat propriul brand de produse lactate, Naturlact, pentru a concura pe piața dominată de nume mari precum Albalact, Napolact, Danone, Hochland și Olympus.

Având convingerea că din cei 140.000 de litri de lapte colectați zilnic, o parte poate fi valorificată în produse finite, cooperativele au înființat recent o cooperativă de grad trei cu scop economic. Aceasta vizează aducerea pe piață a noului brand Naturlact, reprezentând fermierii asociați în cooperative, și își propune să găsească o nișă avantajoasă pe o piață lactată competitivă. Cooperativa a dezvoltat deja patru tipuri de produse lactate, inclusiv brânzeturi, și a început livrările.

Iasmina Blidar a evidențiat planurile de a aborda lanțurile mari de magazine și supermarketuri, dezvăluind discuții în desfășurare cu reprezentanții acestora. Inspirată de modelul spaniol, unde cooperativele livrează produse premium în restaurante, Naturlact urmărește să devină un brand recunoscut, oferind produse lactate autentice și de calitate.

Această inițiativă reprezintă o schimbare semnificativă în sectorul procesării laptelui din România, unde majoritatea companiilor mari sunt deținute de companii multinaționale. Intrarea Naturlact pe piață aduce o alternativă locală și inovatoare într-un context în care industria laptelui resimte efectele scumpirilor în lanț și productivitatea locală este una dintre cele mai scăzute din Uniunea Europeană.

Sursa: Ziarul Financiar

Editor: Rareș Stan


Comentariile sunt închise