Pierdere de 5 miliarde de euro pentru Carlsberg

Platformă puternică pentru creștere?

Carlsberg a înregistrat anul trecut vânzări cu 4,7% mai multe, reprezentând 73,59 miliarde de coroane daneze (9,9 miliarde de euro). Acest lucru a fost puțin mai mult decât se așteptau, dar în totalitate din cauza creșterilor de preț, de fapt, volumul a scăzut cu jumătate.

Cu toate acestea, situația variază foarte mult de la o piață la alta. În Asia, volumul organic a crescut cu 3,7%, în timp ce în Europa de Vest s-a înregistrat o scădere cu 2,3%. Mărcile premium precum Grimbergen au avut, de asemenea, rezultate bune. În consecință, CEO-ul Jacob Aarup-Andersen a concluzionat că Carlsberg are „o platformă puternică” pentru creștere în continuare.

Pierderea Rusiei

Grupul producător de bere va continua să se concentreze pe berile premium și pe Asia în următorii ani. Pentru a face acest lucru, este chiar dispus să crească investițiile în vânzări și marketing cu peste 10%. În 2024, Carlsberg se așteaptă ca inflația să scadă și, parțial, ca rezultat, o creștere organică de 1-5% a profitului operațional.

În 2023, însă, a existat o pierdere netă de 40,77 miliarde de coroane daneze (aproximativ 5,5 miliarde de euro), în mare parte din cauza reducerilor de valoare din Rusia. Guvernul a confiscat anul trecut operațiunile rusești ale lui Carlsberg, iar opoziția față de aceasta pare să fi făcut puțin bine. Dimpotrivă, o instanță rusă a revocat și drepturile de proprietate intelectuală luna trecută.

Sursa: Retaidetail.eu

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise