Românii devin vânători de promoții în retail

Într-un an marcat de creșterea cheltuielilor casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) cu aproape 14%, românii au experimentat o schimbare notabilă în preferințele de cumpărare, conform datelor furnizate de Consumer Panel Services GfK România. Discounterii au devenit prima opțiune pentru achizițiile FMCG pentru consumul casnic, depășind hypermarketurile și comerțul tradițional.

Datele relevante arată că, în 2023, cheltuielile casnice pentru FMCG au crescut cu 14%, iar volumele achizițiilor au revenit pe un trend ascendent, cu o creștere de 2,3%. Acest fenomen a avut loc pe fondul temperării inflației în sectorul FMCG. Însă, în ciuda creșterii valorice de 10,4% în 2022 față de anul anterior, inflația a afectat peste 95% din categoriile FMCG relevante pentru consumul casnic.

Mai mult, studiul arată că fenomenul de “promo-hunting” sau vânătoarea de promoții a crescut considerabil, atingând 5,3% din numărul total de acte de cumpărare înregistrate la nivel național în 2023. Acest trend este vizibil în toate canalele de vânzare, cu precădere în hypermarketuri, supermarketuri și magazine online.

De asemenea, discounterii au devenit prima opțiune a românilor pentru achizițiile FMCG, înregistrând o creștere de peste 19% în 2023 față de 2022, în timp ce hypermarketurile și supermarketurile au avansat cu un ritm de aproximativ 10%. Acesta este un moment de referință în retail, unde discounterii câștigă teren, atrăgând clienți în special din cota de piață a hypermarketurilor, supermarketurilor și comerțului tradițional.

Rocada notabilă din 2023 indică o schimbare semnificativă în comportamentul de cumpărare al românilor, evidențiind preferința pentru produsele la promoție și discounteri în detrimentul unor categorii de produse mai scumpe din segmentul FMCG.

Editat: Cătălin Trifu

Sursa: Retail.ro


Comentariile sunt închise