Scumpirile micșorează coșul de cumpărături

Scumpirile semnificative din ultimii ani au determinat românii să devină mai calculați și să adopte strategii ingenioase atunci când fac cumpărături. Potrivit unei analize retailzoom, coșul de cumpărături de bază al românilor s-a micșorat, conținând acum doar cinci produse atent alese, cu două mai puține decât în urmă cu trei ani.

Din cauza temerilor legate de scumpiri, românii își ajustează lista de cumpărături și își îndreaptă atenția către produsele aflate la reducere. Comparativ cu anul 2021, cheltuielile au crescut cu 30% per vizită la magazin.

Confruntându-se cu scumpiri de 14% la alimente, 16% la produsele de igienă și 15% la produsele de curățat, familiile cu doi copii cheltuiesc lunar peste 2.400 de lei pentru cumpărăturile casei. În acest context, românii declară că nu mai cumpără așa cum făceau înainte, fiind mai atenți la fiecare cheltuială.

Radu Ciobanu, profesor de economie, explică faptul ca majorarea prețurilor depășește creșterea salariilor și veniturilor, situând România într-o situație dificilă. Inflația de 7,41% la începutul anului 2024 accentuează presiunile economice, afectând puterea de cumpărare a populației, mai ales în sectorul privat.

Editor: Cătălin Trifu

Sursa: Digi24


 

Comentariile sunt închise