Piața europeană de produse naturale are încă potențial de creștere
Cu peisajul european de vânzare cu amănuntul pentru produse naturale împărțit între mulți jucători, furnizorul de informații despre piață Kantar împărtășește câteva perspective despre paralele între diferite țări din regiune și unde se află oportunitățile.
Comerțul cu amănuntul de produse naturale din regiune se caracterizează prin ceea ce se întâmplă pe piața din Marea Britanie, unde Holland & Barrett deține o poziție dominantă, în comparație cu restul Europei unde predomină farmaciile și retaileri mai mici de produse naturale, explică Andriana Bantra, senior analist insights pentru sănătatea și frumusețea EMEA la Kantar.
„A fost interesant să urmărim piața din Marea Britanie, deoarece Holland & Barratt și-a schimbat atenția de la alimente la suplimente și acum începe să vândă din nou mai multe mărci de alimente”, a explicat Bantra.
Competiția se încinge pentru alimente mai sănătoase
Cercetările lui Kantar demonstrează, de asemenea, cum, din punct de vedere alimentar, lanțurile de supermarketuri precum Waitrose se extind în alimente ecologice, precum și în mențiuni de sănătate precum free-from ( fără…) , ceea ce creează mult mai multă concurență în spațiul alimentar din Regatul Unit.
În alte părți ale Europei, peisajul comerțului cu amănuntul arată destul de diferit, cu piețe majore precum Franța, Italia și Germania dominate de obicei de lanțuri de comercianți mai mici, precum și de farmacii.
„În Franța, produsele de sănătate și suplimentele sunt asociate mai frecvent cu farmaciile”, a spus Bantra. „Apoi, există comercianți specifici pentru alimente organice și mai sănătoase, cu un exemplu bun fiind lanțul Bio c’Bon.”
Franța și Germania au o imagine similară
Cu piața produselor naturale și de sănătate din Franța, în general, mult mai specializată, Bantra a continuat explicând că imaginea este destul de asemănătoare în Germania, în special când vine vorba de farmacii.
„În Germania, farmaciile, cunoscute sub denumirea de apothekes, sunt locul unde consumatorii merg să cumpere suplimente și produse legate de sănătate, în timp ce pentru produsele alimentare naturale și organice există o serie de lanțuri alimentare sănătății care funcționează în toată țara, cel mai mare și cel mai înalt profil. fiind Reformhaus și Alnatura”, a spus Bantra.
„Germania găzduiește, de asemenea, unul dintre cele mai mari lanțuri de droguri din Europa, DM-Drogerie Markt, precum și un alt jucător foarte mare, Rossmann. Ambele sunt mari în sănătate și frumusețe, dar își extind gama în produse alimentare ecologice.”
Lanțurile de alimente răspund cererilor de produse organice
Cercetările lui Kantar indică, de asemenea, faptul că lanțurile de produse alimentare încep să răspundă cererii de alimente organice și sănătoase, cu eforturi remarcate din partea retailerilor cu reduceri precum Edeka și Lidl.
În special, retailerii germani cu reduceri au început să stocheze o gamă tot mai mare de produse ecologice proaspete și mărci de alimente, o tendință care a fost observată în toată Europa, Carrefour fiind unul dintre cei mai mari jucători.
De asemenea, în Italia, cercetările Kantar arată că retailerul cu amănuntul de produse ecologice și sănătoase NaturaSi a crescut prin achiziții în ultimii ani pentru a ajunge la o poziție dominantă în țară, în timp ce o serie de lanțuri de farmacii domină piața produselor de sănătate și frumusețe, iar supermarketurile se extind. oferte de alimente organice.
„În Europa există o variație uriașă a culturilor alimentare, iar acest lucru are o influență deosebită asupra peisajului comercianților cu amănuntul de produse naturale din regiune”, a spus Bantra. „În sudul Europei, cultura este mult mai concentrată pe importanța nutriției datorită dietei mediteraneene, cu mai puțin accent pe suplimente. În alte părți ale Europei, cultura alimentară înseamnă că suplimentele sunt mai importante.”
Piața europeană a produselor naturale va continua să crească
În ciuda acestor diferențe, cercetările Kantar indică în continuare creșterea pieței europene a produselor naturale, pe toate piețele.
Sursa: ingredientsnetwork
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise