Top vinuri românești în online: Busuioaca de Bohotin și Feteasca Neagră
Românii par să fie tot mai interesați de vinurile autohtone, iar acest lucru se observă în cifrele vânzărilor din online. Cele mai căutate soiuri în mediul virtual sunt Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, arată o analiză realizate de o platformă dedicată în exclusivitate promovării vinului românesc.
Cele mai puțin căutate sunt câteva soiuri mai rare precum Mustoasa de Măderat şi Zghihara de Huşi, potrivit unui comunicat al Wines of Romania, platforma care e realizat această analiză.
Peste jumătate din căutările din online din ultimul an sunt pentru vinuri românești, clasamentul arată trei soiuri principale: Busuioaca de Bohotin (22%), Fetească Neagră (18%) şi Fetească Regală (14%). Potrivit analizei, cele mai căutate soiuri de vin online coincid, de altfel, şi cu preferinţele producătorilor români care se reflectă în suprafețele cultivate. Ca urmare, datele Oficiul Național al Viei şi Produselor Vitivinicole, analizate de Wines of Romania, în 2023 Busuioaca de Bohotin a înregistrat cea mai mare creştere a suprafeţei de cultivare, de aproximativ 16%, ajungând la peste 900 de hectare. Şi Feteasca Neagră a crescut uşor în suprafeţele cultivate, în timp ce Feteasca Regală şi-a consolidat statutul de cel mai cultivat soi românesc.
„Atât Busuioacă de Bohotin, cât şi Feteasca Neagră sunt soiuri de vin care cuceresc cu uşurinţă consumatorii. Creşterea popularităţii se datorează atât promovării intense, investiţiilor făcute de către producători în ultimii ani, cât şi faptului că vinurile din aceste soiuri sunt mai uşor disponibile, existând o varietate mai mare de sortimente, de la sec la demidulce. De exemplu, anterior, Busuioaca era regăsită mai degrabă în versiune dulce sau demidulce, dar astăzi avem şi vinuri seci de o calitate foarte bună. Accesibilitatea sporită, creşterea calităţii şi promovarea prin educare sunt elementele cheie ale acestui succes. Un consumator informat înseamnă şi un client educat”, a declarat Marinela Ardelean, fondatoare Wines of Romania și cel mai mare promotor al vinurilor românești.
Cele trei soiuri sunt urmate în clasament de Tămâioasă românească şi Grasă de Cotnari, în timp ce soiuri precum Cadarca, Zghihara de Huşi şi Mustoasa de Măderat, care nu sunt atât de celebre, înregistrează cele mai puține căutări pe Internet.
Bucureștenii sunt cei care caută cel mai mult vinuri românești în online, mai precis peste 30%. Următoarele judeţe din care provin cele mai multe căutări online pentru vinurile locale sunt Cluj, Timiş, Prahova şi Iaşi.
Wines of Romania este o platformă românească înființată de Marilena Ardelean- expert în vin, co-fondator RO-WINE, doctor în marketing cu specializarea pe transformarea vinului românesc în brand de țară.
Sursa: agerpres
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise